Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 4509 ggr
RuiXue
2011-06-08 20:22

Blir så himla arg!

Var hos reumatologen idag. Ett besök som behövts länge. Sa till reumatologen att jag misstänker Ehlers Danlos Syndrom och det första reumatologen säger är "Nej, du kan inte ha EDS" och sen slog han dövörat till, var allmänt hånfull och lyssnade inte alls!

Hypermobil är jag något kopiöst men sedan att jag har mer än en handfull andra EDS symtom brydde han sig inte om eller såg ens.
"EDS patienter brukar ofta ha hjärt och lungbesvär" Jaha, så att jag har astmaliknande besvär vid allergi och ansträngning samt fruktansvärt dålig kondition kommer från ingenstans då? Eller en puls på 95 på akuten i Måndags efter en kort, långsam promenad från väntrummet in till ett undersökningsrum! "EDS patienter brukar ha bristningar" Jaha, vad har jag då inte dels i armvecket och på axlarna? Jag hade ju för sjutton linne på mig och dessa bristningar var fullt synliga!

Och så fortsatte det… När jag väl gick därifrån så kokade jag av ilska samtidigt som jag bara ville gråta! Visar det sig att jag faktiskt HAR EDS så har jag tänkt anmäla den här pappskallen till reumatolog för felbehandling!

Vad jag egentligen tycker om dagens reumatolog är för grovt för att skriva här, det skulle bryta mot varenda trivselregel på ifokusFoten i munnen

Jennie


Annons:
Chestnut
2011-06-08 20:34
#1

Gud vad trist! Rynkar på näsan

Vad sa han om din överrörlighet då? För DEN kan han väl inte ha viftat bort utan vidare?!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-06-08 21:36
#2

MEN blä vilken nedrans okunnig apa! anmäl!

[Ulle78]
2011-06-08 22:12
#3

Inte förvånad. Alla dessa nötter Skrikandes Bryt ihop och kom igen. Du är solklar. Gäller bara att hitta en solklar läkare med lite intelligens.

KRAM

RuiXue
2011-06-08 23:23
#4

Att jag är väldigt överrörlig råder det i alla fall ingen tvekan om! Och idioten sa även att "EDS leder låter inte" NÄHÄ, säg det till mina EDS vänners leder, de låter som pistolskott!

Jennie


[Tassy]
2011-06-08 23:38
#5

jag känner mig… skyldig Tungan ute *knaaaaak*

RuiXue
2011-06-09 00:03
#6

Jag knakade så det hördes ända till Boston igårTungan ute Och idagFoten i munnen Fotleder dessutom, de är ju en bra bit ifrån mikrofonenSkrattande

Min "syster" i Nottingham har EDS och hennes leder låter som pistolskott, folk har till och med mått illa när de fått reda på att det är hennes leder som låter såFörvånad En annan vän i UK med EDS har leder som hörs 30m bort!

Det är så himla många MED EDS som säger att jag säkert har det. Så när en läkare kör över en så här så kan man inte bli annat än tokförbannad. Han var verkligen en inkompetent pappskalle! Verkade inte veta något alls om EDS!

"Du verkar ha fått EDS på hjärnan" sa han till och medSkrikandes Det är väl inte så himla konstigt när det mesta av mina besvär passar in på EDS symtom!

Jennie


Annons:
[Ulle78]
2011-06-09 00:09
#7

Glöm den där! Är ju uppenbart helt okunnig om EDS och tänka sig att vi med EDS också kan ha andra sjukdomar som ger symptom och de kan ju inte avfärda en diagnos bara för att de anser att det stämmer med kriterierna för eds. Fyller du de du ska så får det väl vara bra med det.

Ja man blir helt förbannad men man måste vräka ur sig och ta nya tag så du kommer framåt. Har du en ny plan nu eller förstörde det här allt för dig.

Pocciz
2011-06-09 00:24
#8

VIlken idiotläkare!!!

hyperflicka
2011-06-09 16:08
#9

Jag blir SUPERFÖRBANNAD när jag läser hur läkaren behandlat dig! Av det jag sett att du skrivit här på sajten och de bilder du lagt ut (har för mig det var du som la ut överrörlighetsbilder) så har du ju verkligen symptomen som krävs för EDS. Du är överrörligare än jag men jag har fått diagnos, äntligen.

Första läkaren jag gick till var liknande som din, empatilös häxa. Hon sa bestämt att du har inte EDS. Fast nu när en expert tittat på mig så fick jag ju diagnosen. Hmm undra om jag kan anmäla den första läkaren för detta. Hennes beteemde var ju riktigt dåligt. Jag satt och storgrät och bad henne om hjälp och sa att jag orkar inte jobba heltid för jag har så fruktansvärt ont och jag är trött men nejdå överrörlighet var ju absolut inget hinder att orka med ett jobb på 100 %..

Fortsätt kämpa och gå till nya läkare. Tillslut hittar man någon som förstår och vill hjälpa.

Min nya husläkare ( som jag hade jättetur att hitta) kunde inte mycket alls om EDS men har mycket empati och har läst på för att kunna förstå och hjälpa mig.

hyperflicka
2011-06-09 16:09
#10

Ps. Mina leder knakar också Flört

RuiXue
2011-06-09 20:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Min husläkare är helt fantastisk och har rätt så bra koll på EDS också! Hon vill verkligen att jag ska få en diagnos så hon vet hur hon bäst kan hjälpa mig.

Och ja, det är jag som lagt upp en hel del överrörlighetsbilderTungan ute

Så var det ju det där med bristningar ja… Här är några av de som idioten lätt borde sett igår! Ingen jättebra bild, men i alla fall… Det röda är ett ärr jag haft i flera år!

Jennie


[WX5]
2011-06-09 20:59
#12

Knäppgök till läkare.

RuiXue
2011-06-09 21:52
#13

#12 Det kan man lugnt säga! Tänkte nästan jag skulle frågat honom om han behövde låna mina glasögonTungan ute

Jennie


Annons:
[WX5]
2011-06-10 07:17
#14

Hihi du skulle ha gjort det. Flört

RuiXue
2011-06-11 00:17
#15

Borde kanske ha gjort detTungan ute

Jennie


Upp till toppen
Annons: