Annons:
Etikettgraviditet-gynekologi-urologi
Läst 2577 ggr
Chestnut
2011-06-01 13:44

Kommer inte överrens med kroppen

Eller närmare bestämt min blåsa och jag, vi kommer inte överrens alls om hur man ska uppföra sig. Och det har vi inte gjort alls de senaste tre veckorna…

Så idag gjorde vi något drastiskt och satte in en suprapubisk kateter igen. Var en superduktig urolog så jag härdade ut i mycket lokalbedövning (som tog dåligt..). Var en underläkare med också och han stod och grimaserade, vekling! {#emotions_dlg.tongue_out}

Blev Ch 16, det vill säga en relativt grov kateter. Är väldigt mycket ärrvävnad så frågan är om det kommer kunna göras igen överhuvudtaget.

Såvida inget tillstöter ska den få sitta ungefär en månad för att ge mig andrum, har varit väldigt mycket på sistone. Förhoppningen är att om vi tar bort fokuset från blåsan så kan jag läka i övrigt såpass att jag känner ork till att ta itu med det jobbiga och göra något åt min situation.

För min blåsa är troligen helkvaddad. Flera läkare anser att den nu är hopplöst körd och utom all räddning. Dock anser uroterapeuten att det fortfarande finns en hårfin chans att den kan tänkas fungera igen. Oavsett är det den som kommer krascha först om något annat händer.

Nu har jag väldigt ont och blöder en hel del, urologen fick till och med suturera för att få stopp på blödningen. Men det här blir nog bra, hoppas jag..

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2011-06-01 20:49
#1

finner inga vettiga ord nu, skickar en stor bamsekram! Håller allt jag hittar för den där lilla strimman hopp!!!

Chestnut
2011-06-02 11:48
#2

#1 Tack för stöttningen!

Det viktigaste nu är att jag tänker bort alla blåsproblem så mycket som det bara går och fokuserar på att bli bättre i övrigt. Jag kommer att få en infektion av katetern, det går inte att komma ifrån, men det ska jag inte tänka på nu utan jag får ta det när det kommer.

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
2011-06-04 18:47
#3

Är helt stum, har lyckats hitta någon med liknande besvär! Förvånad

Verkar ha åkt på en infektion redan, lite frossa, feber och det stinker apa Skrikandes

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2011-06-04 18:50
#4

Oj redan? Rynkar på näsan Fort till läkaren då!

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
2011-06-04 18:53
#5

#4 De lär inte göra något såhär tidigt i alla fall såvida jag inte blir skitdålig/halvdöd rent ut sagt. Tyvärr… Men ska ringa uroterapin på tisdag och berätta mina infektionsmisstankar i alla fall så att de blir medvetna om det. Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2011-06-04 18:59
#6

Men det är ju lättare att häva en infektion innan det gått för långt? Ja sjukvården är ju ett kapitel för sig..
Hoppas de fixar sig iaf, långhelg nuGlad

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Chestnut
2011-06-04 19:04
#7

#6 Kruxet med kateterinfektioner är att bakterierna fäster sig som en biofilm på katetermaterialet och skyddas på något sätt mot antibiotikan så. Enda sättet att bli av med bakterier helt är att ta bort katetern samtidigt som man ger antibiotika några dagar innan och efter. Så det finns en logisk förklaring även om jag håller med om att sjukvård är ett kapitel för sig…

Kram!

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: