Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 2419 ggr
[mysvensk]
5/30/11, 12:46 AM

Är det EDS:en?

Hej!

Beror de här sakerna på EDS:en eller på något helt annat?

1. Jag HATAR att borsta tänderna, det gör så ooont! ändå har jag typ bebistandborste och EDS-säker tandkräm.

2. Jag har haft underlivsblödningar i snart 6 månader med max 3 dagars uppehåll.

3. Sprutor gör extremt ont, speciellt lokalbedövning (som mest gör ont och inte hjälper särskilt mycket)

4. Får jag ett sår så blöder det LÄNGE, ibland flera månader.

5. Jag har extremt mycket saliv (väldigt jobbigt!)

6. Får sår väldigt lätt, tex stora rispor bara av att råttorna gått över mitt ben.

kanske kommer med mer sen…

Tack på förhand!

/My

Annons:
DeniceP
5/30/11, 12:50 AM
#1

EDS ligger i vår släkt, bla jag och min mamma har det. Min mamma har väldigt svår EDS dessutom. Hon är väldigt påläst inom sjukdomen och ja, hon kan det mesta :) Om du vill kan jag pm:a hennes mejladress till dig så att du kan få svar på dessa frågorna, och fler om du nu har det :) Jag kan se själv att flera av de sakerna du undrar om har med det att göra, men jag kan inte säga varför utan talar bara av egen erfarenhet :)

Som sagt, mor min kan nog hjälpa dig en del :)

MvH Denice

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

[mysvensk]
5/30/11, 12:55 AM
#2

Åh tack gärna!

Men fråga henne först, så jag inte stör:)

Chestnut
5/30/11, 5:56 AM
#3

Allt det du räknar upp kan ha med EDS att göra, absolut. (Underlivsblödningarna kan inte vara dumt att kolla upp om du inte redan har gjort det hos en gynekolog…)

Välkomna hit mysvensk och Synwhore! Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

[mysvensk]
5/30/11, 9:22 AM
#4

#3 Okej Har kollat upp blödningarna flera gånger, de hittar inget fel..

Chestnut
5/30/11, 10:14 AM
#5

#4 jag har fått Cyklokapron utskrivet av min gynekolog, det stoppar upp blödningarna och är okej att ta om man har utrett varför man blöder (eller i alla fall uteslutit vissa tillstånd). Kanske kan vara något för dig också? Går utmärkt även vid itll exempel näsblod Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

[mysvensk]
5/30/11, 10:32 AM
#6

Okej, jag får prata med dem:)

Annons:
Pocciz
6/7/11, 12:24 AM
#7

Jag hade underlivsblödnignar för ett antl år sedan, visade sig att det var min livmoder som typ kollapsat och börjat blöda. MEn om du varit hos gynekolog så borde de ju ha sett ifall det är så i ditt fall med.

Upp till toppen
Annons: