Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3740 ggr
Chestnut
2011-05-28 08:15

Finmotorik

Har ni problem med att hålla pennan "rätt"? Har du en handstil ena dagen och en annan nästa beroende på hur trött du är eller hur mycket du har skrivit? Tyckte du att det var jobbigt i skolan att skriva? Kanske fick du till och med "extra läxa"?

Små "korttrick" och liknande kanske inte går alls? Att sticka eller virka kanske var oerhört problematiskt i början eller till och med, du kanske aldrig har fått grepp om det?

Kort och gott, har du finmotoriskaproblem? Har du fått något stöd/hjälp för att komma runt dessa svårigheter?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
RuiXue
2011-05-28 08:50
#1

Har alltid hållt pennan på mitt eget lilla vis, handstilen varierar från dag till dag. Dock är jag ambidextros så jag kan skriva med både höger och vänster, domninansen skiftar så om jag skriver med för dagen fel hand ser det rent ut sagt förjäkligt utTungan ute

Korttrick ger jag mig inte ens in på. Sticka och virka går, men bara det absolut enklaste maskorna.

Så finmotoriken har då fått sig en törn lite här och var, speciellt vad gäller att skriva. Planen är att köpa en sån där Y formad ergonomisk penna idag och se om det kan vara någotSkrattande

Jennie


[Tassy]
2011-05-28 11:56
#2

japp, jag har motorikstörningar, både grov och finmotorik. Vad som beror på EDSen och vad som hö ihop med AS är dock omöjligt att svara på. Ingen hjälp.

Chestnut
2011-05-29 11:15
#3

Jag har själv väldigt stora problem med finmotoriken, har alltid haft och neuropatierna har inte gjort det bättre direkt Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

[mysvensk]
2011-05-30 00:39
#4

Jag har fel på både finmotoriken och grovmotoriken. Har tex inte en chans att spela gitarr/bas, är usel på tv/data-spel, usel handstil om jag inte anstränger mig jättenogrannt osv…

Upp till toppen
Annons: