Annons:
Etikettmag-tarmbesvär
Läst 4314 ggr
Chestnut
5/22/11, 2:50 PM

Blåsor i munnen

Sitter här med hela munnen full av blåsor Skrikandes

Har testat aftemediciner (receptfria) tidigare med klent resultat. Visst, det ger lite lindring men tar fortfarande minst en vecka för varje blåsa att läka. Och det kommer nya..

Nu har jag visserligen bara det här problemet i perioder så jag ska väl sluta gnälla, de kommer ju vara borta om någon vecka eller två Flört

Har ni också problem med munblåsor? Vad gör ni åt det?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
5/22/11, 2:56 PM
#1

japp, det har jag. Jag härdar ut Tungan ute

hus-musen
5/22/11, 2:59 PM
#2

Jag med. Ingenting funkar och de läker väldigt långsamt när de väl har kommitRynkar på näsan

Qui dormit, non peccat

 


[Ulle78]
5/22/11, 3:09 PM
#3

Jodå fast mer sällan nu för tiden. Vid minsta lilla infektion i kroppen blossar de upp fast läker ganska snabbt på mig.

RuiXue
5/22/11, 3:12 PM
#4

Jodå, såna där blåsor får jag alltRynkar på näsan Jag brukar bara härda ut, men fy vad ont dom görGråter

Jennie


[TrollKvinnan_66]
11/25/12, 9:25 AM
#5

japp, både dottern och jag har haft jätte problem som både lindrats och försvunnit sedan vi plockade bort mjölk/vete framför allt och flour tandkrämen…

qawqaw
11/25/12, 4:18 PM
#6

Jag har min första blåsfria dag idag, 2 månader hade jag denna gång. Jag dämpar smärtan med xolicain viskös och gurglar klorhexidin för att hålla det till så små blåsor som möjligt.

Annons:
[Aquelegia]
11/26/12, 12:31 AM
#7

Mina blåsor är sådana små små vätskefyllda, ej varigt eller så utan bara små små irriterande svidande miniblåsor. Ingen aning om vad som orsakar dom. Blir det infekterat tar jag på nejlikapulver, bedövar och drar ur vätskan så det inte spricker och blir illa sår.

qawqaw
11/26/12, 12:13 PM
#8

Vart hittar jag nejlikapulver?

[Aquelegia]
11/26/12, 12:31 PM
#9

#8 Kryddhyllorna i matbutiken ^^ Man får dock vara försiktig då det är VÄLDIGT starkt. Hade ett varigt sår i kinden upp mot tänderna som jag lade på nejlikapulver. Det gör verkligen nästan för ont när nejlikan börjar verka och ibland får man skölja rent och lägga på mindre för för mycket och fräter då istället.
Så skönt när det domnar av efter en stund men man får hålla ut någon minut ^^

Anterrabae
11/26/12, 12:38 PM
#10

Japp, har alltid (nästan) en eller två små onda vita! Jag härdar ut, börjar bli van. Dessutom får jag herpesblåsor i och runt mun och näsa vid, stress, utmattning, infektion eller generell obalans. Dessa gör ap-ont!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

qawqaw
11/26/12, 12:57 PM
#11

Jag har afte på mer intima ställen och där gör dom betydligt ondare, sen har jag herpes på rygg och ben ibland. Jag kan säga att jag stundtals känner mig super fräsch och sexig.

Upp till toppen
Annons: