Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2374 ggr
Chestnut
5/20/11, 8:27 PM

Hypermobilitet och allergi

Jag har noterat att väldigt många överrörliga med EDS/HMS desutom har ett flertal allergier. Nu är visserligen allergier vanligt överlag men frågan är om det är vanligare hos oss? Och i så fall, någon teori om varför?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
5/20/11, 8:28 PM
#1

EDS och allergi mot flera läkemedel

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
5/20/11, 8:42 PM
#2

EDS och multiallergiker Obestämd

RuiXue
5/20/11, 10:35 PM
#3

Valde Okänd diagnos eftersom jag inte har en formell diagnos än. Men jag har svår pollenallergi samt svår allergi mot ett par olika antibiotika och kraftigt överkänslig mot ett par andra antibiotika. Är väl inte osannolikt att jag har EDS.

Jennie


Chestnut
5/21/11, 3:29 PM
#4

Hittills ingen allergifri som har svarat, spännande!

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
5/21/11, 5:01 PM
#5

Svår allergi är tydligen rätt så vanligt bland EDSare.

Min pollenallergi är såpass svår att jag får kortisoninjektioner flera gånger per säsong, tar antihistaminer varje dag och flutide nässpray och ändå är jag däckad och stundtals låter jag störtförkyld.

Min antibiotika allergi visar sig genom nässelutslag från topp till tå av en sort, och svår klåda utan utslag av den andra, varav att den sistnämnda hjälper inte ens tavegyl på utan det var kortison intravenöst som gällde!

Är jag EDSare så skulle jag inte bli det minsta förvånad faktiskt.

Jennie


[Ulle78]
5/21/11, 10:31 PM
#6

Kanske skulle svarat annorlunda. har inte bara pollenallergi utan även mot vissa läkemedel men oavsett eds/hms är ju allergier extremt vanligt i dag men känsliga slemhinnor är säkert en stor bidragande faktor.

Annons:
[WX5]
5/24/11, 6:17 PM
#7

HMS och pollenallergi samt pälsdjur.

hindul
5/24/11, 11:48 PM
#8

Okänd diagnos, pollenallergi + allergi mot vissa födoämnen. Även kontaktallergi, vilket egentligen inte är en "riktig" allergi utan mera en överkänslighet. Får svåra eksem av sköljmedel, många tvättmedel mm.

Mona22
5/25/11, 11:19 AM
#9

Har hms utan att veta vilken sort men jag är allergisk mot vissa födoämnen, myggor och knott och trycksvärta.

[Tassy]
5/25/11, 6:08 PM
#10

#9 Det finns bara en sorts HMS Glad

Mona22
5/25/11, 6:22 PM
#11

#10 haha, jag som tänker lite knas bara Tungan ute

KaiPon
5/26/11, 1:01 PM
#12

Okänd diagnos + allergisk/överkänslig mot nickel, katter, dill, gul lök och ingerfära. Ingen av mina allergier är extrema, men jag vet dessutom hur jag ska tolka de signaler min kropp sänder ut till mig numera. Jag kan äta lök, dill och ingerfära, men inte för mycket. Vet att i skolmatsalen och ute så kan man inte alltid välja ett lökfritt alternativ (då jag inte har nån allergi på papper egentligen), men jag vet att om det börjar klia i halsen ska jag sluta äta.

Har även haft problem med exsem som jag inte vet vad de beror på i ett par år nu. När det är som värst täcker de varje del av kroppen, dock inte helt. Har för tillfället på magen och upp mot bröstet, i hårbotten och i armbågsväcken.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

hus-musen
5/26/11, 3:08 PM
#13

#12 Psoriasis kanske?

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
KaiPon
5/26/11, 5:45 PM
#14

#13, Har kollat upp det hos läkare och dom sa att det inte var det Obestämd

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: