Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1966 ggr
[Tassy]
2011-05-19 21:31

Samband med NPF och hypermobilitet

Jag har fått veta att det finns ett märkbart samband mellan neuropsykiatriska funktionshinder och hypermobilitet, mina infokällor kommer lite diffust ifrån olika håll så jag kan inte peka er till någon källa, men det verkar alltså finnas ett samband här.

Hur är det med er allesammans, har ni någon bokstavsdiagnos eller misstankar om det i samband med hera överrörlighetsrelaterade besvär?

Annons:
[Tassy]
2011-05-19 21:33
#1

Ja, jag har aspergers samt drag av ADD diagnosticerat.

En nära vän till mig har också AS + ADHD, samt är hypermobil.

Chestnut
2011-05-19 22:12
#2

Inget NPF hos mig men har yngre bror med misstänkt EDS (överrörlig är han i alla fall med hyperelastisk hud) som har autism.

Har dessutom släktingar med misstänkt ADHD/borderline (under utredning om jag inte minns fel).

Med vänliga hälsningar
Chess

[Ulle78]
2011-05-19 22:13
#3

Hypermobila hjärnor har jag läst om som en bieffekt av eds. Minns ej källan, Min hjärna är absolut hypermobil. Mina tankar spretar åt tusen håll, har svårigheter med koncentration och minne. Misstäner dyskalkyli och har även varit inne på om jag inte har en mildare släng av ADHD men ingen diagnos. Har lärt mig hantera det mesta av det på mitt eget sätt.

RuiXue
2011-05-20 02:03
#4

Finns inga misstankar om bokstavsdiagnos hos mig. Dock kan jag ha vissa problem att koncentrera mig ibland för min hjärna halkar gärna in på andra tankarFlört Multitaskar som tusan jämt!

Dock har jag en vän i UK med EDS som är Bipolär.

Jennie


ettlitetalias
2011-05-20 13:25
#5

Ingen diagnos på nånting änsålänge, men misstänker både EDS och AD(H)D. Kanske en släng av AS däri också

Upp till toppen
Annons: