Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1805 ggr
Chestnut
2011-05-07 22:25

Det är värt det!

Idag har jag gjort massor av saker jag inte borde.

Ätit kexchoklad och inte världens nyttigaste mat överlag + att jag har druckit både kaffe och pepsi max. Rena rama magdöden men idag var det baske mig värt det! Guuud vad jag har saknat kaffet…

Sen (efter att ha smackat på ett gäng ortoser och lite lindor) kopplade jag på hörlurarna och gick ut till stallet. Vingligt och snubbligt med många landningar på marken till följd av knän som inte lyssnar, men jag fick pållens man klippt (och stackaren är riktigt håröm så det där med att klippa ser ut som någon slags dans där hon backar tre steg för varje jag tar framåt med saxen), jag har lagat lite staket, fixat vatten + hö, gosat med både får/lamm och unghästar samt longerat min pålla för första gången på evigheter! Allting gick som sagt väldigt vingligt, men det gick och det är det viktiga.

I rena farten har jag tömt diskmaskinen, rensat upp lite grann runt rabarbern och lagat mat. Har farit runt som ett yrväder hela dagen med andra ord. Med ena knäskålen ständigt på vift, men vad spelar det för någon roll – den ska ju opereras om bara några dagar? Obestämd

Nu på kvällen när duracellbatterierna är slut har jag ruggigt ont. Har tillbringat flera timmar på toaletten varvat med soffan för att försöka vila knän och fotleder. Nacken mördar mig efter att ha burit tunga vattenhinkar i tre omgångar. Imorgon tvivlar jag på att jag kommer att kunna ta mig upp ur soffan överhuvudtaget. Eller äta något annat än kokt ris.

Men vet ni vad? Jag har haft en toppendag så det är faktiskt värt det. Nu har jag något att motivera mig med när jag är nyopererad och har ont. Såhär var mitt liv dagligen för bara några enstaka år sedan och det vore fantastiskt att kunna ha det så, även om det bara blir enstaka dagar…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2011-05-07 23:08
#1

Härligt ändå att kunna göra såna hä tokigheter, det är dom man lever för Glad

hus-musen
2011-05-07 23:32
#2

Låter som du har haft fullt upp men roligt!

Qui dormit, non peccat

 


[Ulle78]
2011-05-07 23:48
#3

Visst är det värt det! Man njuter av varje sekund och trots att man vet att det kostar så är det en billig penning för att få leva lite på riktigt. Tror inte vanliga människor förstår hur njutningsfullt det kan vara att göra vardagliga saker. Man lär sig uppsaktta de bra dagarna men har man väl kommit igång är det svårt att sluta. Man kör tills man rasar men det är en viss tjusning i att kunna göra det med Glad

Man får inte bli bortsämd så tur det finns en morgondag som påminner en om att man faktiskt inte är odödlig Flört

Önskar dig många såna här bra dagar efter din operation. Du har mycket hörligheter att se fram emot.

Chestnut
2011-05-08 08:11
#4

…Och nu är det den där hemska dagen efter. Tänker jag tillbaka på gårdagen är det fortfarande värt all värk men hästarna måste likt förbannat ha mat och vatten idag igen.

Som du säger ulle, det är idag man känner att man faktiskt är dödlig!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-05-08 13:51
#5

Sen kommer barmhärtighetens glömska medan man laddar batterierna, sen gör man om samma sak igen SkrattandeTungan ute

[Ulle78]
2011-05-08 19:58
#6

#5 Hahaha….EXAKTSkrattande

Annons:
[Tassy]
2011-05-08 20:19
#7

#6 Tungan ute

Upp till toppen
Annons: