Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2022 ggr
Chestnut
2011-05-04 14:07

God dag 4:e maj

Hur mår ni idag?

Jag har faktiskt varit i skolan idag. I rullstolen. Skitjobbigt med blickarna från förbipasserande (för att inte nämna viskandet, "vad har hänt med henne?" "Är inte det där tjejen som gick med kryckor i höstas?". För guds skull, det är bara att fråga rätt ut eller låta det vara, jag bits inte Obestämd) och det faktum att jag måste ta mig runt i den där förbaskade byggnaden. Dock verkar empati infinna sig hos människor när de ser någon i rullstol, har fått en hel del hjälp idag med att öppna dörrar och ta mig över trösklar. Av ren envishet föredrar jag dock att rulla själv, får väl se vad kroppen säger om det imorgon…

Men det var riktigt skönt att träffa "folk" igen och framförallt få ett prov avklarat. Sen att få höra av min kemilärare vad jag fått för något omdöme av honom inför EVK'n imorgon gjorde dagen bättre! Skrattande Behövde få höra att jag är bland toppskiktet i klassen…

Nu är jag helt slut så ska ta smärtstillande, äta mat och sen sova.

Hoppas att ni har haft en fin dag!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Ulle78]
2011-05-04 21:57
#1

Mina handleder Gråter Vet inte vad jag gjort eller varför men de gör så förbaskat ont och har gjort länge och nacken har börjat knaka. Annars mår jag hyfsat men det händer grejer i kroppen, nya grejer och det är alltid lite skrämmande.

Avslutade dagen med födelsedagsfika och svärisarna så nu mår jag pyton och vill kräkas men annars har det varit en ok dag Flört Värre dagar har jag upplevt.

Skönt att det verkar gå bra för dig i skolan trots frånvaron chestnut! Glad

[Tassy]
2011-05-05 19:31
#2

Min rygg dödar mig långsamt, får snart en psykknäpp på det här Skrikandes

RuiXue
2011-05-07 01:39
#3

Ligger här i sängen och har bara vart uppe en enda gång sedan jag kom hem från jobbet. Värk överallt i stort sett och däckad av min dumma pollen allergi!

Var mer död än levande på jobbet idag och så har det vart i stort sett hela veckanGråter

Men från den ljusa sidan sett så har jag en fantastisk sjukgymnast som verkligen gör allt för att hjälpa mig. Träna kan jag inte göra nu för det gör värken värre. Men hon bad mig höra av mig med min nya läkares telefonnummer så ska hon ringa till läkaren och berätta om hur det ser ut för mig och vad som bör göras. Hon sa även att jag bör få träffa en ergoterapeut. Det tar nästan en timma enkel resväg att åka till sjukgymnasten, men det är resan värd när man har en sån guldklimp som verkligen stöttar! Vågar helt enkelt inte byta till en sjukgymnast närmare där jag bor nu!

Jennie


Upp till toppen
Annons: