Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3640 ggr
[Tassy]
2011-05-02 21:09

Skepp Ohoj!

Hur mår ni kära forummedlemmar?

Jag har varit ganska så inaktiv ett tag nu, det beror helt enkelt på att jag har separerat ifrån min sambo för någon månad sedan och min kropp har bråkat gärnet. Ryggen strular en del, fick konstaterat att ischiasnerven är i kläm idag efter en helsikes helg. Lagom kul när citodonet inte biter ett smack och magen slår bakut av antiinflammatoriska. Vad gör man? Jo man kidnappar Chestnut ifrån barnmedicin och kör rullstolsrace runt halva KSS Cool

Bör undvika att sitta nu då det retar nerven etter mer, så jag vankar mest runt i sakta mak. Är svårt att inte ligga på ryggen som är den primära bråkstaken Skrikandes

Har haft en dust med reumatologen här också, som har fått en smärre knäpp. Jag har minsann ingen EDS, det finns bara en enda familj i hela stan med den diagnosen, så det så. Så nu vet ni det Skövdebor! Obestämd Nog för att jag hade en halvtaskig slaskdiagnos mellan HMS/EDS innan, men det muntliga budet var EDS, och övriga instanser säger allihopa att jag är för sjuk för att ha bara HMS. Men hepp. Jag är bara lite extra rörlig tydligen. Sen alla övriga problem, dom hör visst inte hit. Sen att hela familjen också är drabbade, och det går att spåra väldigt tydligt i enda släktledet bakåt, det är väl skitsamma. Gråter Snacka om att sparka på en som redan ligger.

I övrigt lufsar allting på i sakta mak, pluggar bakteriell patogenesis och tar det lilla lugna. Väntar på återbesök till sjukgymnasten, hoppas att det blir av snart. Filuren gick och blev pappa mitt i allt så jag har hamnat lite åt sidan Tungan ute

Annons:
[Ulle78]
2011-05-02 21:24
#1

Hmmmm……vaaa?

Jag fick min diagnos på reumatologen i Skövde! Jag är knappast den enda. Kanske den enda de satt diagnos på men herreguuuud och det kan inte varit mig de syftade på för jag är ensam i familjen med diagnos.

Du kan få namnet på läkaren jag träffade där men hon var nog bara tillfällig dessvärre. Jösses!

Kämpa på!

RuiXue
2011-05-02 21:57
#2

Jag kämpar på. Har i alla fall flyttat nu så det är en sak mindre att tänka på!

Lederna värker och knakar som alltid och jag måste nu ta värktabletter dagligen sedan en tid tillbaka.

En nätvän med EDS kallade mig igår för en vandrande billboard för EDS, tydligen har jag alla de klassiska symtomen för EDS!

Har även något elastisk hud på armarna, kanske även på fler ställen som jag inte vet om änTungan ute

Så så fort jag träffar min nya husläkare vilket troligtvis blir relativt snart då jag måste ha nytt recept på värktabletter, så tänker jag berätta om mina symtom och besvär och kräva att bli skickad till Rigshospitalet för utredning.

Jennie


Chestnut
2011-05-02 22:48
#3

#0 & 1; Visst är det knäppt?! Hur kan de vara så övertygade om att bara EN familj har EDS? Finns ju flera som inte har kontakt med reumatologen utan fått diagnos på andra ställen..Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-05-03 14:26
#4

Japp, helt sjukt. Jag fattar inte hur de kan resonera såhär över huvud taget. Men nej EDS är en så fruktansvärt ovanlig sjukdom förstår ni. Sen att det är en underdiagnsoticerad sjukdom pga okunskap.. Skrikandes det talar vi väl tyst om..? Tyst

#1 Ja tack, du får gärna PM:a namnet!

#2 Skönt att flytten är överstökad Glad

Chestnut
2011-05-04 14:16
#5

Tassy: En tanke som bara slog mig igår, du har ju nite sådär supertjock journal här nere eftersom du inte åker in när något hoppar ur led, kan det vara därför de har inte riktigt tagit dig på allvar? Obestämd Det kanske skulle behövas att du ockuperade akuten mellan varven med dina krångelleder för att få gensvar? För då ser ju alla enheter på sjukhuset hur pass illa det är när de går igenom din journal… Sorgligt om det skulle behövas men det kanske gör det?

Trots allt vet vi ju att det exempelvis finns en ortoped med kompetens nog för att ställa diagnosen Tyst

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-05-05 19:26
#6

Nej, jag skyr akuten som pesten numera. Jag har t.ex. vägrat sätta min fot där trots att det verkligen skulle behövas. Får se hur jag mår i morgon om jag ska återvända till VC, misstänker att det inte är lönt heller. Får ju bara antiinflammatoriska som pajjar magen typ. Har dock svåra domningar i ryggen och på insidan låren, och tyvärr sprider det sig. Känner inte om någon trycker i svanken längre. Men så länge jag kan hålla tätt så stannar jag helst hemma Obestämd Är less på att bli behandlad som en hypokondriker. Det får braka helt åt skogen så kan dom försöka pussla ihop mig sen, sen kan man bara hoppas att nån äger ett samvete också. Men jag är skeptisk. Tyvärr!

Jag har tappat hoppet.

Annons:
[Ulle78]
2011-05-05 19:35
#7

Tassy….läst  dit PM?

[Tassy]
2011-05-05 19:37
#8

Har inte hunnit dit än, ska precis läsa nu. Glad

[Ulle78]
2011-05-05 19:39
#9

Hade jag varit du hade jag börjat där men…..hehe….du får väl se Flört

[Tassy]
2011-05-05 20:29
#10

har läst nu Glad tack!

Upp till toppen
Annons: