Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 2800 ggr
[YlvaP]
4/29/11, 7:51 PM

Ny diagnos

Fick en ny diagnos idag. Impingement heter den. Det står även om hypermobilitet om sjukdomen. Jaha det var ju typiskt.

Får mer och mer smärta i kroppen pga inaktivitet. Får remisser till fysio hela tiden men får inte gå på några för mannen anser att det kostar för mycket. Det skulle alltså kosta minst 4*20 euro i månaden om det inte behövs fler gånger i veckan. Har inga egna pengar till denna rehab.

Gråter

Annons:
Chestnut
4/29/11, 7:53 PM
#1

Har ni inte någon form av högkostnadsskydd på Åland? För här i Sverige går sjukgymnastik på samma högkostnadskort som läkarbesök.

Får du någon behandling mot impingementet?

Med vänliga hälsningar
Chess

[YlvaP]
4/29/11, 7:56 PM
#2

Jo vi har en med den är så hög. 375€ per kalenderår. Det tar evigheter att komma upp i den. Ja iaf några månader om man går ofta.

Idag fick jag två injektioner i axeln. En blandning av bedövningsmedel och kortison. Sen är det meningen att jag skall bli bättre av fysio.

Chestnut
4/29/11, 8:03 PM
#3

Sjukgymnastiken är superviktig Ylva! Mycket viktigare än läkarbesök till och med vågar jag påstå!

En sjukgymnast kan hjälpa dig oerhört mycket så att du blir bra i axeln och så att du förhindrar nya skador. Du är ju trots allt hypermobil och då har du en klart ökad risk för att dra på dig nya problem. Du vill väl att axeln ska bli bra? sprutorna hjälper bara tillfälligt..

Sen är det nite säkert att du behöver gå en gång i veckan. jag vet många som får hemmaövningar och sen går 1-2 gånger i månaden, det är så olika det där (när det var som intensivast för mig gick jag 3-4 gånger i veckan men i perioder har vi bara haft kontakt en gång varannan månad för att stämma av). Sen om du behöver gå ofta finns det ju en anledning till det, eller hur?

Det skadar ju inte att gå på ETT besök du måste ju prompt inte komma tillbaka om det känns för dyrt. Men jag tror att det skulle vara väldigt bra för dig.

Med vänliga hälsningar
Chess

[YlvaP]
4/29/11, 9:05 PM
#4

Ja det tror jag med att jag skulle behöva. Vill så gärna börja träna på gym också för att stärka kroppen ännu mera.

[Maine]
4/30/11, 4:11 PM
#5

Här finns bra övningar vid impingement:

http://impingement.nu/

Man kan göra mycket hemma, man behöver inte gå till sjukgymnasten flera ggr i månaden. Glad

[YlvaP]
4/30/11, 4:14 PM
#6

Tack för länken. Var in där förut men orkade inte läsa all text. Skäms

Annons:
[Tassy]
5/2/11, 9:10 PM
#7

Önskar dig lycka till i fortsättningen Ylva, tråkigt att du valde att lämna iFokusRynkar på näsan Hoppas att du får hjälp!

Upp till toppen
Annons: