Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2439 ggr
RuiXue
2011-04-25 18:56

In i dimman

Har galet mycket att göra för tillfället med heltidsjobb, deltidsstudier och flytt. Tanken var egentligen att flytta till den nya lägenheten idag, men flyttfirman jag tänkte hyra in hörde aldrig av sig så nu letar jag ny flyttfirma. Jag klarar helt enkelt inte att flytta själv med min hypermobila kropp!

Så idag, när jag egentligen borde packa för fullt och allt sånt, så har jag istället spenderat det mesta av dagen helt slutkörd i sängen och med en brainfog utan dess like. Kan inte tänka klart alls utan allt är bara en enda dimma. Bara att skriva det här kräver full koncentration, i vanliga fall kan jag skriva utan att tänka, idag kan jag knappt skriva ens när jag tänker.

Jag har inte mer värk än vanligt idag, snarare är det tvärt om (tror det är allergikortisonet som hjälper lederna också). Tror det är stressen med flytten som ligger bakom. Annars brukar jag ibland kunna få brainfog av all värk och sömnlöshet.

Händer det någon annan här inne, att ni liksom bara halkar in i dimman och knappt vet vad ni heter?

Det är verkligen fruktansvärt frustrerande att knappt kunna tänka!

Jennie


Annons:
[Ulle78]
2011-04-25 19:50
#1

När man pratar om ME (kroniskt trötthetssyndrom) brukar man prata om hjärndimma. Tycker det är en bra beskrivning.

Jag har det titt som tätt. Hjärnan är som full av sirap och allt känns suddigt och nästan overkligt. Tankarna kortsluter. Tror att det är ganska vanligt.

Jag minns särskilt skoltiden då man satt i bänken och såg dubbelt och kunde inte ta in ett ord. Man klarar knappt av att formulera ord med munnen.

Vet inte om det finns någon bra förklaring. Jag sätter inte "dimman" i samband med smärta eftersom det kan komma när som helst. Sömnbrist kan nog många gånger vara en förklaring men det är obehagligt när hjärnan inte tycks vara med och det är inte alltid det bara är att sova bort det.

[Tassy]
2011-04-25 20:26
#2

Jag känner definitivt igen mig! Jag kan dock inte urskilja vad som beror på vilket problem, om det är smärtorna, tröttheten, aspergern, ADD:n eller en salig soppa av allt som fnattar ur hjärnan…

RuiXue
2011-04-25 20:45
#3

Jag har ett flertal vänner på nätet med EDS och/eller Fibro och de är ofta inne i dimman på grund av smärtorna.

Jag tror min dimma idag beror på flytten. Det är så mycket att förbereda och sen då att få problem med flytthjälp och kroppen absolut inte tillåter att jag flyttar allt själv. All den stressen gör att allt bara blir ett enda töcken och istället för att få en massa gjort så har jag blivit som en handligsförlamad zombie som inte kan tänka klartTungan ute

Jennie


hus-musen
2011-04-26 22:24
#4

Hjärndimma var ett bra ord, jag brukar känna mig hjärndöd, kortsluten tankeverksamhet.

Qui dormit, non peccat

 


[Ulle78]
2011-04-26 22:41
#5

Hjärndimma eller hjärndöd….haha….bara att välja. Kan nog passa in med båda beskrivningarna Skrattande

TjockaBerta
2011-04-27 11:03
#6

Jag minns från 9an perioder med "dimma". Även längre fram när jag jobbade. Man väntade tills det skulle gå över och man var normal igen. Det brukade hålla i sig 1-2 veckor. Kroppen var blytung dessutom.

Det har jag inte känt av på länge eller så är det numera ett normaltillstånd för mig så att jag har några "klara" stunder längre.

P.S. ta inte ACTA-flytt. Det gjorde jag och det försvann en del grejer. Dessutom blev jag hotad och utskälld när jag ringde om mina borttappade grejer.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Upp till toppen
Annons: