Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 4409 ggr
Chestnut
2011-04-10 12:10

God dag 10:e april

Hur står det till idag?

Här har vi fullt solsken, var ute hos hästarna imorse och njöt av vädret. Mer än hälften av tackorna har fått lamm nu med så det var fullt av ulliga bebbar att titta på med Glad

I övrigt mår jag rätt skralt, måste spola katetern varannan timme för att inte få totalstopp och har ont i knäna.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
RuiXue
2011-04-10 14:56
#1

God eftermiddag denna ljuvliga vårdag!

Idag började väl dagen lite småjävligt med en hel massa värk, men efter 100mg Tramadol, 1 Voltaren och 2 Panodil så är jag människa igen och har lyckats med bedriften att tvätta trots att jag för stunden tar mig fram med hjälp av kryckor för att avlasta mina stackars knän.

Har förövrigt sett blommande maskrosor idag!

17 grader varmt är det, och jag satt ute i solen i linne förut och läste medans jag väntade på att tvättmaskinerna skulle bli klaraSkrattande

Men Amanda, vad spolar du katetern med? Natriumklorid? Kan kanske vara värt att spola med Citronsyralösning istället om du inte gör det nu. Finns med 6% koncentration. Det skulle ju kunna få bukt med både urinsten och bakterier.

Jennie


Chestnut
2011-04-10 15:44
#2

#1 Spolar med natriumklorid Glad Ringer mamma på direkten och kollar mo de har citronsyralösning på jobbet/om det är lämpligt i mitt fall! Tack för tipset!

Här är det varmt men inte några 17 grader inte..

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-04-10 16:02
#3

Vet om det tack vare att vi har sånt på jobbetFlört Det finns med 3.2% koncentration och 6% Tror 6% kan vara något i ditt fallGlad

Jennie


Chestnut
2011-04-10 18:12
#4

#3 Min mor hade inte en susning om citronsyralösning och hörde sig därför för. Är tydligen inget man ska ge sig på utan stenanalys först eftersom vissa stenar har lågt pH (även om högt pH/kalciumstenar är vanligast). Obestämd Men tack för tipset!

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-04-10 19:13
#5

Ta upp det med din läkare nästa gång i alla fallGlad De heter Uro-Tainer Suby G 3.2% eller Uro-Tainer Solution R 6%

Här är länken från mitt jobb: http://shop.mediqdanmark.dk/katalog/29/304/urotainerskyllesystem/uro-tainertilpermanenteurinvejskatetre/0821201

Jennie


[YlvaP]
2011-04-10 20:45
#6

Gokväller.

Har varit en lugn dag för mig.

Annons:
RuiXue
2011-04-10 22:45
#7

Har absolut ingen aptit idag, först nu jag lyckats tvångsmata mig själv med en sallad och lite mjölk! I övrigt de senaste ~24 timmarna har jag levt på tabletter och lite vatten!

Oroar mig lite för Justin nu också, har inte hört något från honom idag!

Jennie


Upp till toppen
Annons: