Annons:
Etikettmyndigheter-sjukvårdsorganisation
Läst 2126 ggr
Chestnut
4/8/11, 5:32 PM

Akutmottagningen

Tyvärr är det ju som så att skadar man sig på något sätt lite allvarligare eller får akut smärtgenombrott mitt i natten blir det ofta akutmottagningen man hamnar på.

Hur ser era erfarenheter ut därifrån? Har ni sagt att ni har en hypermobilitetssjukdom (EDS/HMS/OI/under utredning etc)? Är det något personalen har visat hänsyn till?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
4/8/11, 5:39 PM
#1

Jag har väldigt många och väldigt blandade erfarenheter av akuten. Ibland har jag fått vänta 6-8 timmar utan någon direkt påtitt och ibland knappt fått hjälp alls. Även om jag har kommit in och mått pyton rent ut sagt har jag fått sitta i väntrum i x antal timmar för att till slut bryta ihop helt.

Men den här veckan (3 gånger hittills) har det bara varit förstående personal som har lyssnat och läkarna har varit toppen. Det har gått fort alla gånger vilket jag har varit väldigt tacksam över eftersom jag faktiskt har varit i behov av snabb hjälp! Inte smärtmässigt nödvändigtvis (smärtlindrar alltid så gott jag kan hemma innan jag åker in) men grundproblemet har krävt relativt snabba åtgärder.

Med vänliga hälsningar
Chess

[YlvaP]
4/8/11, 6:14 PM
#2

Har nog inte varit till akuten med värkproblem, dock har jag ringt till dom när det varit helt hopplöst. Det slutar alltid med att jag proppar i mig massor av värkmediciner. Nja kanske inte massor men en del.

Mona22
4/13/11, 5:34 PM
#3

har bara negativa upplevelser därifrånRynkar på näsan

Chestnut
4/13/11, 6:19 PM
#4

Var där så sent som igår igen och det var väl "intressant". Sköterskorna hade stenkoll på varför jag var där och hur de kunde underlätta för mig (de har väl lärt sig vid det här laget). Träffade sen en AT läkare som direkt visste vad EDS är och även hur min kropp fungerade (träffade denna läkare i höstas med ett knä Flört)

Men när han inte kunde hjälpa blev det lång väntetid tills kvällsjouren gick på sitt pass. Totalt var jag där i 6 timmar. Och sex timmars stress som det per automatik blir när man hamnar på akuten är inte kul.

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: