Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2313 ggr
Chestnut
4/7/11, 9:54 AM

God morgon 7:e april

Idag är det en speciell dag.

I alla fall för mig och min pålla, vi har idag hållt ihop i hela fem år! Känns helt otroligt med tanke på allt vi har gått igenom och bäst av allt att jag nu har utsikt över hästhagen från sovrumsfönstret. För fem år sedan var det en vääääldigt avlägsen dröm att bo på hästgård.

Sådan häst, sådan matte - Foxen, som hästen i fråga kallas till vardags, har kronisk bronkit, haft flera perioder av anemi, flera gamla senskador och frakturer men likt förbannat står gamla skruttan på benen och älskar att fara fram i skogen i 190 (minst). Tråkigt nog är det aldrig med matte på ryggen längre…

Om Foxen inte hade funnits i mitt liv hade jag med största sannolikhet gett upp för länge sedan och skulle antingen sitta i rullstol utan något framtidshopp eller inte leva längre.. Hon är min främsta inspiraton och vårt lilla band är väldigt speciellt.

Idag skulle jag helst vilja hoppa upp på ryggen och skritta en sväng i skogen men det lär inte hända. Istället ska jag ut till stallet och gosa om en stund och sen ska jag försöka få ordning på allt strul med min egna kropp.

Vad ska ni hitta på idag?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Mona22
4/7/11, 10:56 AM
#1

Vad roligt att du har din häst som hjälper dig. man måste ha någon som gör att man orkar medGlad

Jag ska, om jag orkar, ut till flygfältet och kolla till flygplanen. blir nog lite tvättande och fixande isåfall. Sedan hade ju en flygtur inte varit fel, får se om man gör det.

Ha det så bra ni kan allihopa.

Chestnut
4/7/11, 12:03 PM
#2

#1 Flygplan? Förvånad *ser en stor airbus framför mig*

Fick samtal från skolan precis, behöver ordna intyg inför möte efter påsk. Rynkar på näsan Hon sa inte att jag behövde intyg men det är lika bra så får de svart på vitt varför jag är hemma. Har ett superintyg om EDS:en men det förklarar ju inte varför jag är hemma med infektion..Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

Mona22
4/7/11, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1 Nej , jag flyger bara småplan jag . har haft pilot som drömyrke men kom inte längre pga sjukdomen.men det gör inget, gör det kan kanSkrattande

bilden är tagen i somras.

Chestnut
4/7/11, 1:43 PM
#4

#3 Häftigt! Skrattande

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
4/7/11, 2:09 PM
#5

God dagens!

Grattis Ches och Foxen! Kan ingen gå med och leda henne så du får dig en liten skrittur? Eller är det knäna som jäklas? Damsadel? Tungan ute

Här händer inget särskilt, ska nog försöka promenera en sväng bara.

Chestnut
4/7/11, 2:26 PM
#6

#5 Är knäna som jäklas och katetern som gör att det inte går..

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
4/7/11, 6:23 PM
#7

#6 Ah, surt Rynkar på näsan

Chestnut
4/7/11, 7:18 PM
#8

"Roligt" slut det verkar bli på den här dagen (ironi). Antingen måste jag åka in till akuten ikväll eller imorgon bitti Gråter Satans kateter!

Men har gosat massor med pållan i alla fall och överöst henne med pussar.. Kyss

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
4/7/11, 9:59 PM
#9

Nu är det tack och lov bara en arbetsdag kvar innan det är helg!

Jennie


Upp till toppen
Annons: