Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2018 ggr
Chestnut
4/1/11, 3:12 PM

OT: Drar igång ett pluggprojekt

De senaste dagarna har jag börjat få allt mer och mer hopp. Min framtid ser otroligt nog riktigt ljus ut!

Men för att det ska gå som det vill måste jag göra en rejäl insats som jag känner mig grymt motiverad till, jag ska försöka att läsa så många kurser jag kan på egen hand så att jag i bästa fall kan ta studenten 2012 istället för 2013. Det är mitt mål att sträva efter i alla fall.

Låter som rent vansinne med tanke på att jag i flera ämnen dallrar på G och detta är inget jag har pratat igenom med skolan alls. Dock har det löst sig med mnia pågående kurser, kommer att få betyg i alla..

Men har suttit och pusslat med mín studieplan och det är trots allt flera ämnen som är ren och skär fakta, pluggämnen som jag kan läsa in hemma över sommaren och sen tenta av i augusti. Har inga planer på att jobba i sommar eftersom jag kommer vara nyopererad och läsa religionskunskap, historia, med mera, kan jag göra även om jag är nyopererad.

Det kommer inte att bli lätt och chansen att jag orkar hela vägen är minimal, men jag tänker banne mig göra ett försök! Om inte jag lyckas få ihop det här helt utan får ge upp halvvägs så har jag åtminstone underlättat för mig om kroppen ger upp i framtiden…

Lyckas jag kommer jag med andra ord få förverkliga min främsta dröm redan om bara ett år! Satt och grät glädjetårar igår när jag insåg att skolan inte är Mount Everest utan snarare Kinnekulle..

Motivationen till detta är att jag framåt höstkanten ska åka ner och besöka universitetet jag ska plugga på (blir bara några dagar där, tyvärr) och jag längtar något otroligt efter att flytta dit permanent! Har kontakt med en urgullig tjej som läser där nu och hon peppar mig enormt genom att berätta om hur livet där nere är..

Anledningen till att jag delar med mig är framförallt att jag är glad och pepp men även att det här kommer att innebära att jag har betydligt mindre tid för sajten. Nu måste jag lägga allt fokus på kroppen och studierna. Kommer givetvis att finnas kvar här men kanske inte kika in så ofta som jag gör i dagsläget utan ett svar från mig kommer att dröja lite grann.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Ulle78]
4/1/11, 5:44 PM
#1

Låter helt underbart!!!!!

Ge aldrig upp hoppet, det här fixar du ska du se. Enormt imponerad av din drivkraft.

KRAM Glad

[Tassy]
4/1/11, 9:09 PM
#2

Heja heja!

You go girl! Skrattande

Chestnut
4/2/11, 10:42 AM
#3

Tack hörni Glad

Gjorde en riktig rivstart igår och idag fortsätter det. Prio 1 är att komma ifatt det jag ligger efter, och det är en del.. Men det här SKA gå!

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: