Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2233 ggr
Chestnut
2011-03-27 16:06

Inför läkarbesök

Brukar ni förbereda er inför läkarbesök med lista etc eller tar ni det bara som det kommer?

Är ni kolugna rätt igenom eller hispar du upp dig innan och tänker igenom alla möjliga scenarion?

Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
2011-03-27 16:10
#1

Anledningen till att jag överhuvudtaget frågar är att jag är hispig inför att träffa min ortoped imorgon Flört. Är lite rädd att han inte ska våga operera så snart som jag anser att det behövs eller att det ska dyka upp något anant som komplicerar. Är inte hispig inför själva besöket med andra ord utan snarare vad vi kommer att komma fram till…

Brukar göra som så att jag kvällen innan sitter och skriver en punktlista med det viktigaste, mest för att själv få ordning på tankarna om det är många faktorer att ta hänsyn till.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Ulle78]
2011-03-27 22:53
#2

Jag har slutat vara hispig och jag är sällan rädd för vad som ska upptäckas för  de upptäcks aldrig något på mig. Snarare så att jag redan innan beslöket är arg för att jag vet hur det kommer att sluta (onödigt jag vet).

Var mer hispig förr och skrev en massa listor men de har varken gjort från eller till. Har jag föreberett mig så har läkaren varit vänlig och listan kommer aldrig fram och tvärtom.

Står det mer på spel som i ditt fall så förstår jag din oro men med eller utan lista så hänger det på läkaren/ortopeden. Vad spelar det för roll om man har hundra listor om inte läkaren lyssnar eller bryr sig?

Känner man sig osäker så kan det ju vara bra att förbereda sig, iaf repetera det man vill ta upp men med en rikigt bra läkare ställer frågor och då brukar man komma ihåg allt….. fast….. något litet glömmer man alltid Flört. Hoppas det går bra för dig och att inget annat dyker upp! Håller tummarna för dig!

Chestnut
2011-03-27 23:14
#3

#2 Arg på förhand är jag ofta också, särskilt om det är VC jag ska styra kossan mot. Har liksom på känn innan att de kommer ta några blodprover som inte kommer att visa något alls och sen står jag där utan svar..

Nu vet jag ju på förhand att den här läkaren är ruggigt duktig och att han kommer att lyssna på mig. Men det är så mycket som påverkar och vi delar inte riktigt samma uppfattning om i vilket skick min kropp är Flört Sen är en stor del av nervositeten att jag har träffat hans kollegor de senaste veckorna ett par gånger och jag vet inte alls vad de anser om situationen och hur de har diskuterat.

…Och något glömmer man alltid men trots det ska jag sätta mig nu och punkta upp de viktigaste argumenten för snabb op-tid Tungan ute

Med vänliga hälsningar
Chess

Pocciz
2011-04-05 17:42
#4

Ska jag till min husläkare brukar jag göra en lista, men aldrig ta fram den eftersom jag alltid känner att det är så ont om tid - det är alltid stressigt, och vi EDS-patienter är ju ofta lite mer komplicerade än att de kan lösa det på 5 min. :-(

När jag gick på utredning för förlamningssymptom etc på KS så gjirde jag också lista som jag alltid tog med och gick igenom , där hade man 1timme på sig vid varje besök :-)

RuiXue
2011-04-05 18:42
#5

Jag brukar inte förbereda mig så himla mycket, annat än att förbereda mig mentalt på att inte bli lyssnad på.

Jennie


[Tassy]
2011-11-17 02:01
#6

jag kan känna oro inför hur jag kommer att bli bemött, blir jag tagen på allvar?

Jag brukar ladda med minneslapp över saker jag vill ta upp och funderar över.

Annons:
Upp till toppen
Annons: