Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2175 ggr
Chestnut
2011-03-18 08:39

Behöver du bil?

Klarar ni av att transportera er med kommunala färdmedel eller behöver ni bil? Kör ni eller någon annan? Automat eller manuell växel?

Bra dagar kan jag åka buss utan alltför mycket krångel, lite värre dagar måste jag åka med syrran om jag ska ta mig någonstans överhuvudtaget. Har 1 km drygt till närmsta busshållplats och bussarna går inte särskilt ofta.. De lite värre dagarna blir smärtorna olidliga av att åka skumpig buss om jag lyckas ta mig ner till busshållplatsen. Rynkar på näsan

Känner mer och mer för varje dag att jag skulle behöva egen bil och körkort för att ta mig runt och kunna fungera normalt i samhället. Ekonomiskt sett har vi råd att hålla en bil till i stil med den vi redan har (Renault Clio -00), det är inköpskostnaden för ytterligare ett körkort och en bil som tar emot..

Tror dessutom att det bästa för mig vore en automat och jag har kikat en hel del på Volkswagen Lupo eller Golf, de sägs ju vara lite stabilare och strejkar nog inte så fort det blir under -10 som vår kära Renault gör.. Cool

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2011-03-18 15:04
#1

Jag är i behov av bil, men främst pga min asperger. Föredrar automatväxel men kör manuell låda också.

RuiXue
2011-03-18 19:05
#2

Jag kör manuell. Har ingen bil nu, men vissa dagar hade det vart skönt att ha en för att slippa alla transportbyten på väg till och från jobbet.

Jennie


Upp till toppen
Annons: