Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2344 ggr
Chestnut
3/16/11, 4:09 PM

Lätt för att få UVI?

Har ni relativt ofta urinvägsinfektion? Är det något ni har kopplat ihop med skörare slemhinnor?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
3/16/11, 4:12 PM
#1

Jag har väldigt sköra slemhinnor (här spelar nog min hormonbehandling in till viss del) överlag och har nyligen fått antibiotika mot UVI. Ett par dagar efter behandlingen är avslutad är infektionen nu tillbaka, troligen med aggressivare bakterier..Gråter

Har förvisso cystofix som nog är inkörsporten för bakterierna, svårt att säga hur det skulle vara utan den. Har aldrig haft UVI tidigare.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
3/16/11, 4:59 PM
#2

När jag växte upp hade jag en helt del problem med både UVI och candida, det var hormonrelaterat och försvann när jag blev äldre. Det stämmer alltså att det hör ihop med bland annat hormoner och sköra slemhinnor.

Sen har du ju hållt på med RIK nu också, så det är sårigt och bakterier får fäste där. Det är nog omöjligt att RIKa utan att få UVI.

Chestnut
3/16/11, 6:17 PM
#3

#2 De flesta som börjar med RIK när de inte har en pågående infektion brukar visserligen efter att tag ha bakterier i urinen men det är sällan de får symptom av dem. Obestämd Enligt uroterapeuten alltså..

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
3/16/11, 8:10 PM
#4

Har aldrig haft konstaterad UVI såvitt jag vet, eller så har det vart högst en gång.

Jennie


TjockaBerta
4/23/11, 12:45 PM
#5

Jag har kroniska problem med urinvägsinflammationer sedan 1990. Jag får inte bli kall, jag kan inte ha byxor utom stora mysisar, jag kan inte bada inte sitta på en stol utan dyna osv osv.

Man har sagt att det är psykiskt och mycket annat dumt genom åren. Nu har jag hittat en urolog som lokalbehandlar urinröret med kortison. Han har förklarat att jag har små sprickor i slemhinnan där bakterier får fäste. Dock har jag inga bakterier i själva urinen. Men det gör väldigt ont i alla fall.

>>>Malum domesticum<<<

[Tassy]
4/23/11, 8:34 PM
#6

#5 Men aj! Vad jobbigt! Rynkar på näsan

Annons:
Upp till toppen
Annons: