Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2539 ggr
Chestnut
2011-03-08 21:20

Kommer eventuellt vara borta några dagar

Är i rätt dåligt skick då jag har en kateterassocierad infektion som har retat rätt rejält. Dessutom är något knasigt med min vätskebalans, har en orimligt låg urinproduktion och vi vet inte varför. Obestämd

Imorgon ska jag träffa läkaren och troligen kommer det bli intravenös antibiotika och därmed inläggning några dagar. Detta då mitt mag-tarmsystem inte klarar av antibiotika som läget är nu och jag är i stort behov av antibiotika för att läka ut infektionen.

Förhoppningen är att så fort vi fått undan infektionen så ska katetern bort. Det är absolut inga "hemska" bakterier bara att de har inget i mina urinvägar att göra. I blåsan retar de bara och ställer till med elände. Men alltså inga sådana man kan dö i blodförgiftning av. Glad

Idag var det prat om att det kanske blir vuxenavdelningen (för första gången, känns lite knepigt) men vi får se vad läkaren säger imorgon.

Ta hand om er!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2011-03-08 23:26
#1

Hoppas att detta reder ut sig nu, och jag ber för att du får komma till vuxenavdeningen för guds skull!

Chestnut
2011-03-10 18:23
#2

Hepp, blev barnavdelningen igen och på lördag är planen att jag ska få åka hem. OM jag fixar RIK. Rynkar på näsan

Blev släppt lös och var rätt groggy efter antibiotikan igår, skulle bara gå på toa och *KRASCH!!!* knäskål ur led och eventuellt en ligamentskada. Har varit en ortoped uppe idag (tyvärr ingen jag litar överdirvet mycket på…) och kommer en jag känner större förtroende för imorgon.

Så är rätt grinig och trött av mig, gör inget annat på dagarna än tittar på tvn (och lånar en dator korta stunder)..

Det positiva är att den här antibiotikan är bredspektrum-antibiotika och tar väääldigt många bakterier. Så OM jag mot all förmodan skulle ha några kvar i knäet sen i höstas eller sen salpingiten i januari ryker dem med Flört 

Idag har jag inte växlat många ord med urologen men igår satt vi ner och diskuterade igenom allting ordentligt. han imponerade på mig genom att ha lyckats hitta något om EDS och de uro-besvär jag har! Är tydligen "relativt" vanligt. Obestämd Dock gillar jag inte deras plan för hur vi ska gå vidare alls men men…

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
2011-03-11 16:05
#3

Ingen urolog som besökt mig idag men däremot har en ortoped kikat på mig och vi har haft ett par pratstunder. En narkossköterska har varit uppe med och satt ny PVK (på insidan av handleden, burr!)…

Så roligt är livet på sjukhus med andra ord. Rynkar på näsan

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
2011-03-13 16:56
#4

Verkar bli hem imorgon i bästa fall Glad

Jourerna vågar inte göra något utan de inväntar att "mina" läkare ska ta tag i det.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-03-13 17:33
#5

Hej och hå, nu får dom ta och bestämma sig snart Tungan ute

Jag vill veta när jag kan komma hem till dig och modda om pumpen till spencer Cool Förresten, helenorna har lagt rom nu! Skrattande Den här gången är jag helt säker.

Chestnut
2011-03-14 14:08
#6

Förhoppningsvis blir det hemgång ikväll, utan cystofix men med lite ny medicinering.

Fick reda nyss på att lillgubben, Spencer, dog inatt. Den där lilla parveln hann sätta ett rätt djupt spår i mig på bara några dagar…

#5 Grattis till rommen! Skrattande

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2011-03-14 15:04
#7

Beklagar att han kilade till fiskhimlen Rynkar på näsan Ja dom gör ju det dom små liven.

Men skönt att du är på hemgång!

Upp till toppen
Annons: