Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 6841 ggr
[Tassy]
1/6/11, 6:06 PM

Partytricks?

Har ni några partytricks? Berätta gärna om det och eventuella reaktioner på folk som blivit "offer" Tungan ute

Sen får jag väll passa på att förmana om att man inte ska töja och slita i sin stackars kropp så att man går sönder än mer, men ja det där har ni nog redan hört Tungan ute

Annons:
[Tassy]
1/6/11, 6:09 PM
#1

Jag har två relativt harmlösa partytricks, det ena är att vifta med handlederna som krasar både högt och otäckt så fort jag rör dem,

och det andra är att dra ut huden på min mage Tungan ute det ser förjäkla roligt ut helt enkelt.

Förut i yngre dumma dagar brukade jag knaka nacken på liknande vis som handlederna, vilket jag nuförtiden får sota för. Minsta knäck så dukar jag nästan under i smärtor ifrån mjukdelarna. Handlederna är dock oundvikliga att knaka ibland dessvärre.

RuiXue
1/6/11, 11:11 PM
#2

Har en stortå som kan knaka hur mycket som helst, och mitt högra knä knakar otroligt också. Handlederna kan jag få att knäppa två gånger om jag vill, men annars är det mina "gummifingrar" Och kan även böja yttersta fingerleden kontrollerat på de flesta fingrarSkrattande Extremvariant av balettens första position är en annan som får de flesta att se ut som fågelholkarTungan ute

Jennie


RuiXue
1/6/11, 11:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Oskyldig Kan göra detta på båda händerna, utan att ta hjälp av något. Speciellt vänster pekfinger! Den kan jag till och med vinka medFlört

Jennie


[Tassy]
1/7/11, 2:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Det ryktas att detta är ett typiskt drag för EDSare att kunna göra, men det är ett väldigt luddigt rykte och jag tror säkerligen att även andra kan göra det, men iallafall Tungan ute kom att tänka på det när du visar bilden. Jag kan göra likadant fast jag får med lillfingret också, men klarar inte att böja lika långt som dig.

Jag brukar härma en klockpendel med armen/handleden när jag har tråkigt och väntar på folk, så den knakar i takt Oskyldig *knäck, knock, knäck, knock* Cool

Bifogar en bild på min ursnygga fladdermage Tungan ute

RuiXue
1/7/11, 2:29 PM
#5

#4 Lillfingret böjs bara inte så mycket när jag gör det där, i alla fall inte på bilden. Mamma kan däremot bara göra det med sitt ena lillfinger så du kan tro hon tappade hakan när jag kunde göra det med nästan alla fingrarOskyldig Hyperelastisk hud har jag däremot inte.

Jennie


RuiXue
2/11/11, 2:32 AM
#6

Kan utan problem böja tummen så långt bakåt att den kommer till sidan av handleden, fast ovanifrånFoten i munnen

Jennie


Annons:
qawqaw
12/14/12, 10:22 AM
#7

Jag tror jag har rätt överrörlig tunga, eller kanske lång. Jag kan sicka mig på hakspetsen och näsan Jag kan även krulla bak den in mot svaljet mer än andra. Mitt partytrick förr har varit mina knäskålar som jag emellanåt kan dra runt i cirklar så det ser ut som dom sitter helt löst. Stå som en balettdansös vilket inte tillhör vanligheten hos en fotbollsspelare.

qawqaw
12/14/12, 10:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag har i hela mitt liv fram tills i år trott att alla människor kan göra så här.

Anterrabae
12/14/12, 1:29 PM
#9

Mitt partytrick har främst varit att visa och påpeka min genomskinlighet, hur blå-grå man kan vara i skinnet. Och hur grönrandig. I fel ljus blir jag vit-blå-grå i skinnet, med blå-gröna ven-ränder och ett lilastrimmigt nät. Samt grönt hår.. När detta berättas så säger folk att jag överdriver, tills jag visar dem… Då blir det oftast ett OJ! Jag har myntat ordet blodådersgrön, den färgen, (typ samma färg som silvergran) får mig att se ut som en provkarta över kroppens vener. :P upptäckte även att min hud syns mer än andras i ultraviolett ljus, det lyser inte som vitt, men åt det hållet :) Annars är det där med att lägga nacken platt mot ryggen, så det inte blir något mellanrum i vecket något som folk ryggar år.. Annars är ju händerna och fingrarna det som är lättast att visa när man ska förklara överrörlighet. Jag kan spänna tummen så jag liksom lägger senan utanpå, och så när man släpper så hoppar tummen. ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Jasså]
12/14/12, 1:43 PM
#10

Har slutat med tricks, der blir bara surt efteråt :)

qawqaw
12/14/12, 2:16 PM
#11

#9 jag har silvergröna ådror på underarmarna och bröstkorg, jag tänker inte så mycket på det men när jag var gravid sist så påpekades det och sambon tyckte det såg häftigt ut men inte jag. Jag har altid trott att mman har synliga för att dom sitter så ytligt, men det kanske är min anledning till det hela?

Anterrabae
12/14/12, 4:48 PM
#12

Jo, det kan vara så att de sitter ytligt, men jag är lika genomskinlig på rumpan, låren osv som på bröstkorg och armar ;) Som de flesta är vid handlederna är jag överallt, och ännu mer just vid handleder, händer, fotlederna och fötter. Förhoppningsvis är det inget annat än tunn hud, men har jag otur så är det vaskulär eds, ska ju till klin. Genetik för det bl.a. ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
12/14/12, 7:41 PM
#13

Jag har inte så mycket partytricks. Visst jag har kunnat lägga foten bakom nacken, vrida tummen galet mycket fel, gå ner i spagat utan att ha tränat osv men det gör jag inte längre frivilligt under några omständigheter.

I visst ljus kan mina vener också se gröna ut. Har väldigt ytliga vener på låren bland annat men i övrigt är jag nog rätt "normal" (om man bortser från blåmärken och ärren då Flört)

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
12/15/12, 12:15 AM
#14

Mitt partytrick har jag inte kunnat utföra på 2 år men längtar redan tills höften är frisk igen så jag kan vrida upp undersida fot och sätta i min midja hihi, alla jag visat det för säger "jamen det kan jag med" varpå alla börjar bända och vrida på sina ben men ingen har nuddat midjan ens Tungan ute
Någon stortå har dom på sin höjd lyckats få till vid midjan Flört

Kul när man kan göra sådan där "kan d göra det här" och alla tror sig kunna det och sedan står di däringa som små frågeteckenCool Kommer ihåg en grej jag kunde göra förr med fötterna något att jag kunde krypa som en larv med fötterna på ngot vänster ihopsatt under eller över kroppen. Minns dock inte riktigt numera vad jag höll på med Obestämd

Upp till toppen
Annons: