Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2047 ggr
Chestnut
2010-12-18 13:15

Hypermobilitet och övervikt

Överrörliga leder tenderar att slitas ut snabbare än "friska" leder. Är man dessutom överviktig så går detta givetvis ännu fortare..

Men kost och motion är de klassiska två som gäller när man ska gå ner i vikt. Och hur lätt är det att motionera när man har ständiga smärtor och därpå skador som begränsar? Och hur ska man kunna ändra på kosten utan att magen flippar ut?

Obestämd

Hur har ni andra med viktproblem löst denna, för mig nästintill omöjliga, ekvation?

Jag har liksom 20 kg övervikt att bli av med innan jag kommer ner till "normalvikt".

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Mosaik02
2010-12-18 15:35
#1

den frågan ställer jag mig oxå men har inte hittat nåt bra svar på det än själv har jag oxå problem med ämnesomsättningen vilket gör att min vikt går stadigt upp suck

men en bra sak är ju vattenträning vattengympa simning och så vidare men för mig funkar det inte då det tar sån oerhört lång tid att ta sig dit och hem igen ett antal mil buss promenera och så vidare  Rynkar på näsan

får väl se om sjukgymnasten har nåt bra tips o komma med

RuiXue
2010-12-18 15:43
#2

Jag släpar väl runt på runt 30kg extraRynkar på näsan Kvittar vad jag gör så försvinner inte kilona!

Jennie


Chestnut
2010-12-18 16:39
#3

#1 För mig är simning rätt farligt. Märker inte själv när musklerna blir trötta och därför ökar risken för luxationer något enormt i vatten (kan ju inte ha ortoserna på..) Obestämd Men för de som inte har fullt så lätt för att få lederna fel är nog vattenaktiviteter toppen!

Känns som att jag har testat allt typ.. LCHF, pulverdiet, alli, försöka motionera mer.. I och med att jag har PCOS med skulle jag behöva gå ner i vikt för att hålla symptomen i shack Rynkar på näsan

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: