Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 4140 ggr
[Tassy]
2010-12-20 19:56

Aj som f*n (gnälltråd)

Happ, igår var det dags igen då.

Var stressad som tusan och höll på med tvätten, plötsligt smäller tvättställningen ihop och välter omkull, full med tung blöt tvätt och med mitt vänstra långfinger i kläm!

Blev en luxation som hette duga i knogleden, tack och lov drog jag den rätt igen på ren reflex. Men fy farao vad ont det gjorde, illamåendet och yrseln var hemsk!

Det är alltså samma hand som jag nyligen har haft i gips, och som jag redan hade rejält ont i, och nu detta. Bläää jag behöver hjälp med mina förbaskade händer! Hoppas att sjukgymnasten hinner ta emot mig snart Gråter

Annons:
RuiXue
2010-12-20 21:27
#1

Å fy tusan vad ajjigt det låter! Hoppas det känns bättre snart!

Jennie


[Aquelegia]
2012-01-05 14:10
#2

Gnälltråd åh vad roligt jag vill vara med.
AJ SOM FAN när dom nya barstolarna som jag gav mig på att få klart ihopsatta inte ville sitta ihop och jag sitter i världens obekvämaste ställningar för att försöka pilla in skruvarna i lister som enligt mig är felfabricerade.

Sambon avlöser mig tillslut då jag inser att jag bara får för ont.
Han löste det på 3 minuterRynkar på näsan

Sitter nu och får känna vågorna av smärta i hela ryggen, nacken, axlarna efter mina tapra försök!

MEN stolarna blev klara idag och vi har äntligen ett fungerande kök YES!
Den glädjen överglänser nästan smrätan hihi

Hur har det gått med händerna?
Vad kan man göra för att förbättra händerna?

Chestnut
2012-01-05 15:44
#3

Här är det bäckenet som driver mig till vansinne… Varit sängliggande i tre dagar nu. Rynkar på näsan

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-01-05 16:06
#4

#2 Har du ortoser som avlastar när du arbetar, för att minska på belastningen och smärtan?

[Aquelegia]
2012-01-05 16:55
#5

Var hos läkare igår och han bara sa att jag skulle återkomma om jag inte blivit bättre. Inte fått reda på mycket om vad jag kan göra för att underlätta. Hoppas dock att jag ÄNTLIGEN får mina knäskydd, ryggstöd och stöd för axlarna jag klarar inte riktigt att hålla axlarna upprät. Mockade lilla buren utav marsvinen idag och började nästan grina.

Sjukgymnasterna har sagt att jag skall träna upp endast då blir det bra(innan dom visste om överrörligheten), som mamma sa att det är väldigt skumt att ingen har reagerat på mina symptom. Lyssnar inte min sjukgymnast så byter jag till han jag hade i onsdags, han var jätteförsiktig med mitt bäcken, han skrattade nästan lite när jag försökte förklara för honom vart det gjorde ont(måste lära mig att förklara tydligt).
Men sen pekade jag bara istället. Han vart jätteförvånad över att jag kunde ha en låsning så långt ner på ryggen. Dom understa kotorna var låsta. Han kunde bara försöka gunga rätt på dom då jag är för vig i bäckenet för att kunna knäcka rätt Obestämd

Har inte fått göra några andra tester än blodprover heller. Förhoppningsvis räcker det med ett varmare lättare jobb så att jag kommer igång med livet igen. Sedan ska jag nog byta vårdcentral till dom läkarna jag fått rekommenderade.

Måste dock säga att min läkare var förvånandsvärt "kunnig" först avfärdade han ju med "alla får ont av hårt arbete" men då körde mamma igång hehe hon drog upp alla problem jag haft över hela mitt liv och berättade sådant jag inte vågat berätta för någon förr med att jag kan brista ut i gråt över ingenting, vara helt förstörd och bara skrika att jag inte orkar mer (inte självmordsbenägen)

Har stödstrumpor som underlättad för mina benhinneinflammtioner i alla fall.

Förlåt för en halv roman men ni hjälper så mycket, ni kan ju!

[Aquelegia]
2012-01-05 16:57
#6

#3 Misstänkte att du mådde dåligt för du har varit lite mer tillbakadragen. 
     Som mamma säger: Tillåt dig må dåligt annars så förvärrar det sig bara.

Annons:
Ladydragon
2012-01-05 18:52
#7

HeHe då gnäller jag av mig lite då oxå Tungan ute

lyckades häromdagen bita mig så hårt i överläppen att det va precis att tänderna inte lyckades göra hål rätt igenom Obestämd
chocken va total när jag insåg hur illa det gick och det blödde rätt rejält 
så nu ha jagr 2 fina inflammerade sår och så lite Afteblåsor på det hela

[Aquelegia]
2012-01-05 19:15
#8

hihi jisses ibland måste man faktiskt få gnälla också.

Aj att bita sig i läppen aja bajja!
Får man fråga vad för stenar du försökte knapra i dig för att lyckas med detta?Tungan ute

Ladydragon
2012-01-06 00:34
#9

8# konstigt nog choklad Obestämd

har stora problem med att jag biter mig i munnen i läpparna o så vidare försöker vara så försiktig när jag äter men ändå så blir det såhär ibland Rynkar på näsan

mina käkar är väldigt märkliga vet att jag har avsaknad av brosk och har svårt att gapa däremot så glider mina käkar väldigt lätt åt sidorna speciellt när jag gäspar eller äter och det ser helt knäppt ut Obestämd

Chestnut
2012-01-06 02:34
#10

#6 Jo jobbar för fullt att kurera mig… Blir i värsta fall en sväng till farbror doktor så att jag får hjälp ur det här.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-01-06 13:01
#11

usha, jag är också expert på att bita mig illa i munnen, det är både läppar, kinder och tunga som kan mer eller mindre klyvas. På senaste tiden har jag även fått besvär med sväljreflexen, mat/vätska bara rinner rakt ner i fel strupe, det blir aldrig någon sväljreflex trots att jag försöker. Har satt riktigt illa i halsen på grund av detta, trodde det skulle sluta med ambulans på julafton..

Ladydragon
2012-01-06 20:46
#12

11# usch jag har ungefär samma problem med sväljreflexen speciellt när jag dricker…känns ungefär som den hakar upp sig och jag kan inte svälja trots att jag försöker och det får till följd att man sätter i halsen rätt ordentligt

har oxå haft tillfällen då folk vart nära o ringa ambulans för man har satt i halsen så illa usch och fy

jag är dock tacksam för att jag kan hosta och det funkar rätt oki att man får upp det som hamnat fel till slut det tar dock några minuter

men fy fan rent ut sagt vad rädd man blir och sen oxå rädslan tänk om det går åt helvete när man är helt själv vad gör man då? lite svårt att ringa ambulans när lufttillförseln är blockerad

[Tassy]
2012-01-06 21:15
#13

Mmh, precis Rynkar på näsan otäckt är det!

På julafton hade jag tuggat en dumlekola rätt ordentligt när jag fick allt fel strupe. Lagom kul med kola..

Annons:
Upp till toppen
Annons: