Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 5135 ggr
Chestnut
12/25/10, 6:30 PM

Tungt att andas

Hoppas att någon här har lindrande tips. Glad

De senaste 3-4 dagarna har jag fått mer och mer problem med andningen. Är framförallt när jag ligger ner som det liksom trycker på höger sidan och djupandas är jobbigt. Blir värre om jag ligger på höger sidan.

Alltså det gör inte ont som i ren smärta utan snarare att det blir jobbigt och värker i sidan. Värst som sagt när jag ligger ner men har under dagen börjats kännas mer och mer även när jag står eller sitter.

Har dessutom förkylningssymptom (rinnig näsa och lite tjock i halsen), dock relativt lindriga. Muskelvärk och huvudvärk med men det kan ju ha med sömnbrist och feber att göra..

Febern har varit min ständiga följeslagare de senaste veckorna och även idag ligger jag runt 37,8-38,2. Rynkar på näsan Knäet som anses vara orsaken till febern ser relativt normalt ut, dock lite mer svullet än vanligt nu på kvällen.

Tips på hur jag kan underlätta andningen?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
12/26/10, 1:31 AM
#1

Kan du lokalisera smärtan?

Kommer det sig utav låsning i ryggen och revben som inte vidgar sig när du andas ordentligt? Ta några djupa andetag och känn efter.

Eller är magen i uppror och kanske tarmarna svullna? Isåfall kan svullnaden trycka på lungspetsen, vilket i och för sig ger huggande smärta.

Svårt att ge tips när man inte vet vad som felar.

Förkylning i sig kan ge tung och jobbig andning också ju, men det känns lite långsökt med tanke på ditt tillstånd.

Chestnut
12/26/10, 6:10 PM
#2

Har funderat hela dagen då det blivit värre, gå upp för trappan är som att springa ett maratonlopp med knävärk dessutom Skrikandes

Tror att det är levern som ligger på och trycker, är rejält öm över den och har ju problem med den sen tidigare.. I kombination med slemmiga lungor av förkylningen. Rynkar på näsan

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
12/27/10, 4:59 PM
#3

Hum, du kanske skulle ta och kolla upp levervärdena igen?

Läste någonstans om din ångest också, och jo det kan ge rena fysiska besvär som tryck över bröstet och andnöd. Jag får ibland såna anfall att jag svimmar. Man kan ju även hyperventilera, vilket du sett in action Oskyldig men det brukar höra till panikångest snarare.

Chestnut
12/27/10, 11:34 PM
#4

#3 Tror att jag får ringa VC direkt efter nyår och kolla levervärdena, om inte annat för att utelsuta det..

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
12/28/10, 2:18 AM
#5

gör så, bättre att vara på den säkra sidan då du ju har feber och är öm där igen, och dessutom haft dåliga värden nyligen.

mongu
12/30/10, 7:01 PM
#6

Va på din vakt med förkylningen och om du har tungt att andas så du inte får lunginflammation. Du är subfebril osv.

Krya på dig och jag tycker också du ska kolla dina levervärden.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
Chestnut
12/30/10, 9:34 PM
#7

#6 Tack Glad

Ska ringa min vårdcentral i början av nästa vecka och boka tid.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
12/30/10, 10:11 PM
#8

#7 Så bra. Glad

Upp till toppen
Annons: