Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 3953 ggr
[Tassy]
2011-01-03 13:17

Vad nu då? Blödningar

Har haft svårt att återhämta mig sen nyår, har varit kroniskt trött och sovit mestadels fram tills nu. Känns som om hjärtat inte riktigt har orkat med, har haft riktigt jobbig hjärtklappning, yrsel och halvdålig syresättning i blodet (gissar jag pga anfåddhet trots vila, konstanta gäspningar och muskeltrötthet).

Igår vaknade jag upp med en blåtira, spontan kärlbristning i någon av kapillärerna runt ögat gissar jag. Sen tänkte jag inte mer på det, pratade ju med mamma som viftade bort det med att jo men sådär har både hon och mina mostrar också haft det.

Sen vaknade jag idag med fläskläpp och näsblodet rinnandes i sedvanlig ordning (blöder nästan jämt mer eller mindre, nu var det mitt emellan). Då drog jag öronen åt mig, kanske det inte är så normalt ändå? Det är trots ett gäng EDSare jag har i släkten. Obestämd

Annons:
[Tassy]
2011-01-03 13:19
#1

För er som inte vet så festade jag inte på nyår, utan hade bara Cestnut här på middag och sen såg vi på film och kollade på raketerna vid tolvslaget.

Chestnut
2011-01-03 14:50
#2

Jag är lika oförstående som du men har mina misstankar om att det kan ha med din övergång från p-piller till minipiller… Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: