Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2871 ggr
oskartoller
12/30/10, 10:28 PM

Sömnproblem?

Är det någon mera än jag som inte kan ligga ner och sova längre? Jag försöker sova i favoritfåtöljen men sover bara 2-4 timmar per natt pga värken.

Får inge smärtstillande längre för tradolan retard hjälpte inte tillräckligt mycket.

Sen hjälper det ju inte att man har en "mupp"läkare som har snöat inne på fibrodiagnosen fasst jag har hms diagnosen med i min sjukpensionspapper.

Annons:
[Tassy]
12/30/10, 10:32 PM
#1

Först och främst tycker jag att du ska byta läkare om möjligheten finns.

Sen jodå, jag känner igen det där. Det är ganska vanligt när man är överrörlig med sömnproblem då man ofta överbelastar lederna även i sömnen! Förvånad

Normala människor vilar ju kroppen när de sover, tyvärr har vi inte samma tur alla gånger. Rynkar på näsan

oskartoller
12/30/10, 10:35 PM
#2

Håller på att leta ny läkare men det är inte lätt. Dom som är bra är det lång kö till.

[Tassy]
12/30/10, 10:36 PM
#3

Åh, det är så typiskt Skrikandes

Hoppas du får fatt i en vettig läkare snarast Rynkar på näsan

oskartoller
12/30/10, 10:37 PM
#4

Tack.Skrattande

RuiXue
12/30/10, 10:53 PM
#5

Känner igen mig så väl! Ligger förvisso och sover, men sover ofta dåligt med många uppvaknanden under natten. Vaknar ofta bara för småsaker som att vända mig. Jag har ingen HMS/EDS diagnos, men är garanterat HMSare och inte omöjligtvis EDSare.

Jennie


miffo
12/30/10, 11:25 PM
#6

Det där med sömnen brukar variera stort, vaknar för att jag måste ändra läge pga av smärta eller bortdomning.

Ibland väljer jag att sova i soffan första delen av sovperioden och sängen andra.

Ibland sover jag färre timmar på natten och sover en kort stund på dagen.

Skulle gärna vilja pröva sova på en nån specialmadrass som "rör" sig

Annons:
Chestnut
12/30/10, 11:46 PM
#7

Jag har hemskt dålig sömn. Egentligen får jag ta upp till 10 mg Oxynorm till natten för att kunna somna ifrån smärtorna. Men blir så fruktansvärt "borta" av Oxynormen så vågar inte det… Tolererar knappt 5 mg liksom..Obestämd

Som Tassy säger, våra kroppar vilar inte fullt ut när vi sover.

Med vänliga hälsningar
Chess

Ladydragon
12/31/10, 6:24 AM
#8

jo jag instämmer sömnen är det bara skit med Rynkar på näsan

jag vaknar mer och mer på nätterna av att det gör så ont när jag vänder mig inget kul alls

sover som bäst när jag kan ta smärtstillande och då Tiparol men jag får bara 20 st per månad och ofta så måste jag ta dom på morgonen för att komma ur sängen eller på dagen när jag får för ont så att ta dom för att sova är en lyx suck

kan tillägga att jag än så länge har Fibro diagnos men är överrörlig oxå

Upp till toppen
Annons: