Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3343 ggr
RuiXue
1/4/11, 9:13 PM

Inne i en ordentlig svacka.

Känns som om allt bara går utför! Värken blev inte alls bättre under min semester trots att jag vilade ordentligt i nästan 2 veckor. Istället har jag nu mer värk än innan, och en dag på jobbet är 8 timmar ren tortyr!

Kom hem från jobbet för en stund sedan, ryggen känns som om jag fått en golfboll inbankad i ländryggen, knäna knakar och knäpper och höger knä värker. Vänster fotled känns nystukad och stel, alternativt har någon försökt slita loss foten. Handlederna värker de med.

Sen att ett email blev totalt misförstått och jag fattar inte ens varför jag skrev SÅ, gör att jag känner mig riktigt ledsen för jag menade ju inte alls på det viset som vissa verkar tro. Man ska tydligen inte vara stressad och irritabel när man skriver epost!

Går jag tillbaka i tiden så inser jag mer och mer att jag i stort sett alltid vart hypermobil, eller vad sägs om att utan att träna för det lära sig gå ner i brygga? Göra nästan full spagat och split utan att värma upp? Har nästan kunnat få ena benet bakom huvudet och har även kunnat dra ena benet bakåt så det nuddat bakhuvudet. Sparkar jag framåt kan jag sparka såpass högt att tårna är ovanför mitt huvud. Vrida fötterna galet mycket har jag kunnat så länge jag kan minnas och likaså med tummen längs med handleden och mina knän har alltid kunnat böjas bakåt.

Ser man på familjen så finns det överrörliga knän åtminstone, men jag tror inte att någon i min familj har någon diagnos på något, förutom min kusin med Beal's.

Inser mer och mer att jag har en del som stämmer in på EDS. Har inte hyperelastisk hud, men mina händer har trots 3 års fysiskt arbete inte fått några förhårdnader, om man bortser från alla papercuts så skulle man kunna tro att jag bara sitter hemma hela dagarna. Jag har ärr från småsår som inte borde gett ärr alls. Hade ett ärr från ett papercut som tog runt 2 år innan det försvann. Har även ett ärr vid sidan av knät som jag fick i Jokkmokk 1997 om jag minns rätt, spelade minigolf och krigade med myggen med myggspray och av någon anledning började jag blöda vid knät och det såret blev ett ärr som syns än idag.

Har ärr från rivmärken jag fick av min katt till första advent och de var inte alls djupa. Sen är det då min mens! Riklig som attan och varar i upp till 10 dagar! Den värsta dagen kan jag blöda uppåt en 60ml på en förmiddag!

Känner en tyngd inom mig över att jag kanske har en sjukdom, samtidigt känns det som en lättnad att kanske äntligen förstå varför allt är som det är.

Totalt virrig post, och lång. Har verkligen haft en riktigt eländig dag idag både vad gäller värk och annat. Är 25 år, men när jag gick hem efter jobbet så gick jag mer som en 80 årig tant!

Puh, skönt att få ut allt det här!

Jennie


Annons:
Chestnut
1/5/11, 10:50 AM
#1

Hoppas att det lättar snart, känner igen det där med att vila *borde* göra att man mår bättre men det blir raka motsatsen SkrikandesSen att äntligen hittat någon slags förklaring på besvären men det råkar vara en genetisk sjukdom brukar nog orsaka ett smärre mentalt kaos..Obestämd Gjorde det för mig i alla fall..

Jag börjar skolan igen om några dagar och jag *borde* vara fit for fight igen efter att haft veckor på mig att bara fokusera på träning och vila, men icke! Mår sämre än vad jag gjorde precis innan lovet och har god lust att be läkaren om sjukskrivning idag…Rynkar på näsan

Krya på dig!

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
1/5/11, 5:20 PM
#2

Känns rätt så överväldigande att kanske ha en sjukdom. Samtidigt som det kommer vara lättnad om och när jag kommer på utredning, då kommer det ju svar på en himla massa och möjlighet att få den hjälp som behövs.
Finns egentligen bara en positiv sak just nu… Jag har inte fått något ur led! Inte än i alla fall.

Jennie


Upp till toppen
Annons: