Annons:
Etikettmag-tarmbesvär
Läst 10332 ggr
[Tassy]
1/7/11, 5:24 PM

Glapp magmun

Jag har för mig att jag läst någonstans att glapp magmun ibland kan höra ihop med EDS?

Jag funderar som mest på om jag är drabbad av just detta eller om jag i värsta fall har ett brock på magmunnen. Dock tror jag inte att det finns brock då jag har bättre perioder ibland utan medicin. Känns som om ja gborde vara konstant sönderfrätt utan medicinering om det fanns ett brock?

Annons:
Chestnut
1/9/11, 1:13 PM
#1

Jag får hemsk halsbränna utan mina Omeprazol så misstänker att min magmun inte riktigt fungerarsom den ska. Men eftersom jag blev sövd under gastroskopin så kunde de inte undersöka magmunnen. Och någon gastroskopi gör jag då inte om!

Med vänliga hälsningar
Chess

[alfy]
5/8/13, 11:17 AM
#2

Jag har det,kan ha svårt att svälja i mellan åt så ett tryck bak i skuldrerna.Så liksom knäpper det som ett tickande ljud.Lika så mage tarm krångel,intar bara laktos fritt bra mat.

[Aquelegia]
5/8/13, 12:15 PM
#3

Vi diskuterade ett liknande ämne på jobbet häromdagen då jag vräker ur mig "ja fy ibland kan man fortfarande få upp smak från lunchen vid läggdags, särskilt typ köttbullesmaken sitter i länge! Nähäpp vart visst bara jag som får upp stötar med smak av mat. Kan även få upp små munsbitar BLÄ! Superäckligt! Händer oftast när jag äter mycket mat under dagen. Inte så trevligt att plötsligt sitta där och idissla. Kan kanske vara något med magmunnen då.
Slipper sura uppstötningar osv perioder jag äter omeprazol. Känner heller inte smak av mat lika mycket hihi

Anterrabae
5/8/13, 1:16 PM
#4

Jag har haft läckage i perioder, men främst kopplat det till kortisonet.. En biverkan är att men får inflammation i matstrupen och magmunnen. Men min far har inte eds och är opererad ett par gånger för reflux. Pga ständig halsbränna har han dessutom fått cellförändringar i matstrupen och börjat få magsäcksslemhinna där. Det hålls hur som helst i schack med omreprazol. Men det är väl ingen konstig tanke att man kan vara överrörlig även där. Personligen kan jag inte ta omreprazol eftersom jag har för lite magsyra, mår jättedåligt på det. Men däremot funkar gaviscon som lägger sig som ett lock över maten och håller den på plats :) för man vill INTE ha tillbaka den ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: