Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3481 ggr
[Tassy]
1/6/11, 5:56 PM

Vigaste och stelaste leden?

Jag är nyfiken på vart ni är som mest respektive minst rörlig i era leder? Glad

Annons:
[Tassy]
1/6/11, 5:57 PM
#1

Mina höfter är det glappaste jag har, tätt följt utav fotlederna. Dessa kan jag subluxera och vrida lite hur som helst, men tack och lov så stelnar dem i sakta mak! Ibland har jag dock oturen att luxera dem helt så jag får utöva diverse krumbukter för att få leden rätt igen, och då är vigheten tillbaka på ruta ett igen Obestämd

Knäna å andra sidan är jättestabila, även om de översträcks några grader. Glad

Chestnut
1/6/11, 6:00 PM
#2

Bra fråga!

För mig är det knäskålarna som luxerar oftast och själva knälederna är inte särskilt stabila..Obestämd Dock är fotlederna vansinng överrörliga så är nog de som är "vigast".

Minst överrörlig är jag i fingrarnas yttre leder.

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
1/6/11, 11:08 PM
#3

Mina knän kan översträckas bakåt en del, fötterna kan jag vrida bakåt rätt rejält, men jag tror det vigaste för min del är vänster hand och fingrar. Stelast är att böja ryggen framåt vilket är ett av skälen att jag måste böja knäna när jag plockar upp något från golvet, men jag kan böja ryggen bakåt en hel del. Jag har dock veterligen aldrig fått något ur led trots att jag är såpass rörligObestämd Någon låsning har jag haft, men vet inte om det vart en subluxation eller bara en sena eller muskel.

Jennie


Ladydragon
1/7/11, 8:53 AM
#4

Den stelaste leden på mig är armbågarna jag kan inte ens sträcka ut dom ordentligt Obestämd

överrörligaste lederna måste vara knäna dom subluxerar friskt just nu suck men sen är det även handleder och fotleder

RuiXue
3/12/11, 2:47 AM
#5

Liten ändring. Jag KAN visst lägga händerna på golvet med raka ben, åtminstone så kan jag få hela fingrarna på golvet, ibland hela handflatan också.

Jennie


Mona22
3/12/11, 9:11 AM
#6

Ryggen är värst. Kan böja mig massor både fram och tillbaka och det är inte bra när man har diskbrock också då det går sönder igen.Vet inte vart man har "neutralläget" eller vad man ska kalla det.Låsningar har jag ganska ofta i ryggen.

Armar och axlar går också vrida för mycket.Fotlederna hoppar gärna ur led.

Det som inte är överörligt är fingrarna. de är normala.

Annons:
RuiXue
3/12/11, 11:32 AM
#7

Jag fick höra från en kollega häromdagen att hon aldrig sett mer ostabila fingrar än mina, de är lealösa som gummiTungan ute

Jennie


[Ulle78]
3/17/11, 4:07 PM
#8

Jag kan inte översträcka mina armar men det betraktas kanske mer som normalt än stelt Obestämd Nacken åt ena hållet är lixom låst men samma där, nu kan jag "bara" göra som de normala människorna kan. Jag känner mig sällan stel

Mest överrörlig…..vet inte. Jag vet faktiskt inte! Kanske fotlederna och ländryggen.

Så väl känner jag min kropp Förvånad

Upp till toppen
Annons: