Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 3653 ggr
Chestnut
1/11/11, 4:58 AM

Halka inte!

…Och om ni gör det, försök att falla vettigt Flört

Sitter med inpackad handled som ev kan vara en båtbensfraktur (samma handled som förra våren då de misstänkte samma sak), röntgen såg bra ut men "ifall att…"

Halkade på blank isen på väg mot skolan efter varit hos VC och blivit dränerad på lite blod Tungan ute Mindre begåvat av mig att försöka dämpa fallet genom att sträcka ut och ta emot med höger handen…Skrikandes

Det tog drygt 5 timmar på akuten igår, ortopederna har fullt upp i halkan.

Egentligen ska man bli gipsad vid misstänkt båtbensfraktur men jag och läkaren kom fram till att med min krånglande nacke var gips ingen höjdare (snebelastning). Utan blev ett väldigt stabilt bandage med vadd, elastisk linda och sen ett lager latexlinda utanpå för att skydda mot väder och vind. Återbesök om en vecka för uppföljning.

Jag som hade hoppats på att få slippa ränna hos ortopederna på ett tag…Obestämd

Som en parantes i sammanhanget kan nämnas att jag faktiskt fick förtur i början med hänvisning till EDS:en. EN av sköterskorna som jobbade kände igen mig och visste att jag har en rätt krånglig problematik och mår dåligt av att sitta och vänta länge. Även ortopeden visste exakt vad det handlade om. Men har de mycket så har de mycket, då tar det tid..

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
1/11/11, 1:23 PM
#1

Vad gulligt av dem att försöka skynda på för din skull Glad

Det är ju så lätt att ta emot sig på ren reflex, been there done that. Obestämd Jo ortopederna här har ju tydligen så mycket att göra nu att dom skriver om det i aftonblaskan. Det gjorde dom ju inte ens i vintras när det var tio resor värre? Tungan ute

RuiXue
1/11/11, 11:42 PM
#2

Usch, hoppas verkligen inte du har fått en båtbensfraktur Amanda! Jag hade det för 6 årsedan, dock inte efter ett fall utan efter ett raseriutbrott som involverade min sovrumsdörrOskyldigSkäms Jag hade gipsskena i 3v innan frakturen syntes på röntgen, sen vart det gips upp till strax under armbågen i 10vSkrikandes Den gamla frakturen är enda skälet till att min högra handled är något mindre överrörlig än min vänstraTungan ute

Jennie


Upp till toppen
Annons: