Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 4588 ggr
oskartoller
1/14/11, 12:50 PM

Inget vidare.

Var till sjukgymnasten idag och han sa att mina smärtor bara kommer att bli värreGråter

Men har jag tur och lyckas träna upp musklerna ordentligt så kan det stanna på denna nivån.

Hur kul känns det då. Sen fick jag skitont av behandlingen idag. Han masserade mycket i ryggraden så det blir väldigt lugnt idag.

Hade så jäkla ont efteråt så jag hade tagit på mig min vstickade tröja bak och fram. Tur att jag bara skulle hemFörvånad

Skönt att ha gnällt av sig lite :)

Annons:
[Tassy]
1/14/11, 1:27 PM
#1

Nämen, vad var det för domedagsprofet du råkade ut för?

Normalt sett så stelnar även vi med åren och värken blir bättre, även om det kan ta tid. Under tiden kanske värken eskalerar, men man ska inte "måla fan på väggen" sådär, i synerhet inte i sin yrkesroll.

Vad är det för diagnos du har och vad får du för behandling? Det ska ju inte behöva göra ont, det låter inget vidare.

oskartoller
1/14/11, 2:47 PM
#2

Jag har fibro och överrörlig med känselnedsättningar.

Just nu får jag laserbehandling som hjälper lite grann. Men i medicinväg är det värre. Alvedon får jag bara och det är ju som en fis i rymdenSkrattande

Hade tradolan retard men fick sluta med dom för någon tog livet av sig med dom här. Har förklarat för han att jag inte är självmordsbenägen men han lyssnar inte och skyller ALLT på fibron.

Vad har ni för mediciner som lindrar?

[Tassy]
1/14/11, 2:57 PM
#3

Jag äter citodon när värken är som värst. Det är väldigt blandat vad HMSare och EDSare tar mot värken, för en del hjälper nämligen inte värktabletter, oavsett om det är alvedon eller morfinpreparat.

Det låter som om HMS skulle vara en mer korrekt diagnos på dig Glad (bara en gissning ifrån mig).

Hur fungerar laserbehandling? Har aldrig hört om det i behandlingssyfte, bara hårborttagning och operationer hehe Tungan ute

oskartoller
1/14/11, 3:33 PM
#4

Laser känns inte och det går fort! Är en pennliknande grunka som man trycker ner i några sekunder och sen flyttar vidare.

Nu slipper jag min migränliknande huvudvärk, fick laser på nacken då.

Men man får gå med jämna mellanrum.

Razzora
11/27/11, 12:42 PM
#5

Jag fick också laserbehandling en tid, fick behandlingen på knäna. De sa att det skulle rensa "skräpet" som bildades där. Hade faktiskt mindre ont då. Men sen helt plötsligt så tyckte dom att det skulle räcka med vanlig träning.

Jag har tradolan + panodil för värken för tillfället. Men det en chansning varje gång jag tar dom om de ska fungera eller ej.

Det är ungefär som att spela rysk roulett ibland.

Men om du mådde så dåligt av behandlingen som din sjukgymnast gav dig skulle jag byta om jag var som du. Det är inte bra att man går därifrån och har mer ont än man hade från början.

Annars får du väl kanske söka privat. De brukar vara bättre, tycker att de lyssnar mer men det är kanske pengarna som gör det hela ;)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Förvirrad_tjej
2/11/12, 11:44 AM
#6

Men så kan han ju inte säga, finns en massa saker man kan prova innan och det är så individuellt hur dålig man blir och han vet inte hur just du kmr må om tio år. det kan ingen veta!

Jag har läst om dom som blivit mkt bättre av träning, för vissa funkar de inte alls. Vissa blir mkt bättre och helt bra av att byta kost till lchf. vissa blir bättre av kosttillskott och av vila, massage osv, finns hur mkt som helst som du kan prova. Du måste hitta det som passar dig.

Annons:
Mona22
2/11/12, 6:32 PM
#7

Fick också höra samma sak men du ska inte gå med på det. Det verkar som att de bara vill att man ska ge upp. Som de andra skriver så funkar olika saker på olika människor. Testa dig fram vad som känns bäst.

Upp till toppen
Annons: