Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 4602 ggr
Chestnut
1/15/11, 5:13 PM

När medicinen är slut

Jag har rejäla smärtor idag. Såpass illa att jag är mer eller mindre sängliggande och stundvis okontaktbar. Trots maxdos OxyNorm (och Oxycontin till natten..)

Dock är min OxyNorm flaska slut nu. Obestämd Och den är beställningsvara på apoteket… Kommer tidigast på tisdag. Mamma testade då ett annat apotek men samma sak där, tidigast tisdag-onsdag.

Så vad gör man nu? Jo det blir till att härda ut så långt det går och funkar det inte får det bli en sväng till akuten. Gråter

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
mongu
1/15/11, 5:39 PM
#1

Det var inte nåt bra. Du kan inte ta tablett Oxynorm? Om du kunde få recept på det fast det klart då måste du nog ner till akuten.

Lider med dig att du har det så jobbigt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Chestnut
1/15/11, 8:21 PM
#2

#1 Har tyvärr inga tabletter hemma och helst ska jag bara ta 2,5 mg *4, kapslarna är på 5 mg..

Försöker härda ut och hoppas att smärtorna vänder snart, annars blir det gynakuten.

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
6/18/11, 2:07 PM
#3

Nu är nästa medicin slut, inte hos mig men hos varenda läkemedelsleverantör. Förhoppningsvis kan den ordnas fram innan midsommar då det är kortisontabletter det rör sig om (= får inte sluta med tvärt under några omständigheter). Jag har för några dagar till hemma men inte alls många.

Trist när det blir såhär för finns inte tabletterna tillgängliga för apoteken när mina är slut, ja då vet jag inte hur vi ska lösa det…

Med vänliga hälsningar
Chess

[WX5]
6/18/11, 4:36 PM
#4

Men vad tråkigt att höra. Dom tänker inte sluta med den medicinen eftersom dom flyttade fram datumet? Finns det inga andra mediciner du kan ta?

Chestnut
6/18/11, 4:48 PM
#5

#4 Tvivlar på att de tänker sluta tillverka den då det är en väldigt vanlig medicin som används av många med mb Chrons (tarmsjukdom). Vi ska till apoteket på tisdag och då vet de i bästa fall när de får in medicinen.

Löser det sig inte på annat sätt får jag be någon läkare att skriva ut annan kortison typ prednisolon tills vidare. För som sagt, är farligt att sluta tvärt med kortison.

Med vänliga hälsningar
Chess

[WX5]
6/18/11, 5:33 PM
#6

Okej. Vet inte så mycket om den medicinen.

Hoppas det finns på tisdag.

Annons:
hus-musen
6/19/11, 4:26 PM
#7

Hur kan en medecin bara ta slut? Låter ju knasigtObestämd

Prednisolon är rena döden för magen, funkar den för dig? Ioförsig så brukar all kortison vara hopplöst för mig iaf.

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
6/21/11, 12:27 PM
#8

#7 Har aldrig behövt ta prednisolon (än så länge, peppar peppar) men Entocort som jag står på har inte påverkat magen nämnvärt. Däremot är den guld värd för mina tarmar!

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: