Annons:
Etikettmyndigheter-sjukvårdsorganisation
Läst 3700 ggr
Chestnut
2011-02-05 14:48

"4 av 5 följer inte läkarens rekommendation"

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2011/02/04/sjuka-foljer-inte-lakares-/index.xml

Vi kroniskt sjuka följer sällan läkarens åsikter utan gör lite som vi själva vill tydligen. Obestämd Rent spontant, som EDS:are som ständigt stöter på läkare utan någon som helst kunskap om sjukdomen, känner jag att klart som tusan att jag inte alltid följer vad läkaren vill!

Det optimala vore givetvis om man med läkaren kunde finna en vettig lösning gemensamt och få en lugn förklaring till varför man resonerar som man gör.

Men icke, tyvärr är läkarna underbemannade och stressade vilket leder till att man ofta kommer hem som ett stort frågetecken. Med en pillerkasse eller remiss i näven.

Vad tycker ni? Följer ni alltid vad läkaren säger åt er att göra?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2011-02-05 17:04
#1

Överlag försöker jag lyssna på läkaren, men allt för ofta hamnar jag i samma situation som du. Om man nu får någon hjälp alls vill säga. Oftast får jag en fot i arslet och åker ut, på grund av deras okunskap stämplas jag som hypokondriker.

Sist det hände åkte jag in på sjukvårdsrådgivningens rekommendation, med order om att packa väskan för de trodde att jag med all sannolikhet skulle bli inlagd. Den natten stod jag och grät i en snödriva, med blödande mage och törstfeber.

hus-musen
2011-02-06 16:27
#2

Nja, till en viss del. Men det är inte alltid som man får rätt hjälp eller någon hjälp alls, då alla gör olika bedömningar.

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: