Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 4908 ggr
Chestnut
2011-02-05 14:09

God morgon 5:e februari!

För mig är det morgon i alla fall Tungan ute

Har sovit dåligt i natt. Är nog en kombination av dåligt väder och risig kropp.. Obestämd

Idag ska jag plugga, målet är att ta mig igenom biologin och kika lite på engelskan. Helst skulle jag vilja stanna kvar under täcket men måste ju plugga..

Ska sysselsätta mig med att göra sichuzankyckling (osäker på stavningen) i pitabröd med grönsallad sen och hjälpa min bror med hans hemkunskapsläxa (göra muffins) Glad

Vad ska ni hitta på idag?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
RuiXue
2011-02-05 16:33
#1

Sichuan stavas detGlad

Har haft en inte så produktiv morgon i och med att jag vaknade 11.30. Men har vart desto mer produktiv sedan jag väl masade mig upp ur sängen. Har vart ute och köpt en USB hub så jag har lite fler uttag än de två som finns i datorn. Lite besvärligt med bara två USB uttag när man helst använder separat mus, ibland är beroende av mobilt bredband även hemma, och stundtals måste använda headset som också är USB, sen är det ju smidigt om skrivaren är inkopplad ständigt ocksåFlört

Jennie


[Tassy]
2011-02-05 17:09
#2

God morgon. Har haft en helvetes natt för att sammanfatta mig. Magen har sagt upp sig igen så jag knaprar åter igen nexium och undrar vart min gatroskopi tog vägen som beställdes tidigt i höstas! Skrikandes Inte ett ljud ifrån dem. Men ärligt så skiter jag egentligen i det, för dom kmmer inte att hitta något fel ändå, det gör läkarna aldrig. Pessimist javisst.

Idag har vi fixat ett hyllplan till stora akvariumet, så nu kan jag ha fiskmaten och sånt ståendes där. Mycket smidigt och ser helt okej ut.

Idag blir det tv-spelsdag tror jag. Behöver koppla bort allt vad omvärlden heter.

Chestnut
2011-02-05 17:49
#3

Sitter nu och är förbannad på min såkallade familj.. "Oj, men nu hinner jag inte till apoteket, varför sa du inget tidigare?!" uhm, ja, jag förvarnade ett par gånger igår om att Proveran var slut..Obestämd Lyckades dock gräva fram två tabletter från skolväskan så klarar mig till imorgon..

Sen så tycker jag att det är en självklarhet att man förvarnar om man inte ska äta hemma, men icke. Så nu står jag med 1 kg kyckling och den blir inte god om man sparar och värmer vid senare tillfälle Rynkar på näsan

Dessutom har jag stått och engagerat mig i båda mina bröder, de har fått baka (med lite hjälp) men hjälpa mig med disken sen? Nope! Strunt samma att jag har gipsad handled! Jag kan säkert stå och handdiska med den…

Det hela har slutat i att köket ser förjäkligt ut, bröderna är arga över att övriga familjen inte är hemma och "har mys", och jag sitter och störtlipar för att jag har så ont och är så trött Gråter Killarna får äta kakor med mjölk till middag…

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
2011-02-05 19:48
#4

#1 Kollade upp det nu och receptet heter Szechuankyckling. Gott är det i alla fall! Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Ladydragon
2011-02-05 21:34
#5

3# ursäkta att jag är lite hård….men gipsad handled behöver man verkligen bli totalt handlingsförlamad av det? Obestämd

jag fann en utmärkt lösning på problemet:

vanliga jäkla plastpåsar 5 liter borde väl räcka ta 2-3 st och sen fäst med hårsnodd silvertejp eller nåt annat 
och så diska

inte min mening i ta men ändå det går i hitta lösningar på det mesta faktiskt

Chestnut
2011-02-05 22:06
#6

#5 Jag är såpass gipsad så jag har problem med att hålla i saker. Gipset tar emot helt enkelt. Därav är det rätt svårt att diska, måste ju använda båda nävarna Flört Sen är det inte lämpligt att utsatta gips för fukt på det sättet som blir om man diskar i 30-40 min, det bildas kondens i påsen som luckrar upp gipset (+ att jag tycker det är svårt att få det helt tätt mot yttre väta..)

Problemet löst i vilket fall, hyresvärden har fixat färdigt med vattenledningarna så det går att använda diskmaskinen igen. Det som inte går i maskin får vänta tills någon annan har möjlighet att handdiska.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2011-02-05 22:08
#7

Jag fick då stränga order om att inte diska när jag hade gipsad handled. Fick inte belasta handen på det viset, blött gips var ett mindre bekymmer.

Jag hade då misstänkt båtbensfraktur (precis som Chestnut).

Sköterskan som gipsade mig skällde ut min sambo också som skämtsamt gnällde över att han nu skulle få diska, och sen sa något i stil med att jag minsann fick diska ändå.

RuiXue
2011-02-05 22:49
#8

Jag HADE en båtbensfraktur för 6 årsedan men klarade att göra det mesta ändå, inklusive att hoppa runt med kryckor i två veckorFoten i munnen Däremot så ska man helst inte få gipset vått eller fuktigt eftersom huden under kan bli knas! Så diska fick andra göra i den perioden.

Jennie


[Tassy]
2011-02-05 22:55
#9

Mig slet dom kryckorna ur handen på, hade precis haft höften ur led och stukat foten riktigt illa. På stödstrumpa och kavla upp surläppen. "Ha så kul, du får inte gå på kryckor nu". Rynkar på näsan

Var min handled bruten då? Näe givetvis inte… Åh som vanligt blir man underbart behandlad av läkarna *ironisk och bitter*.

Chestnut
2011-02-05 23:03
#10

*någonstans i huvudet rör sig ett "du får inte använda handen till något tyngre än att sminka dig"* Flört Hum..

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-02-05 23:30
#11

Hade jag inte fått kryckor vid det tillfället- något jag fick kämpa med näbbar och klor för dessutom, så hade de jivlarimig fått lägga in mig för jag hade så ont i foten att jag inte ens kunde nudda marken med en tå utan att skrika högt av smärta.

Hade inte funnits en suck i världen att jag skulle kunna kommit upp till andra våningen utan hiss, eller ens kunnat ta mig från bilen till ytterdörren. Båtbensfrakturen hade blivit konstaterad få dagar tidigare och den gjorde inte ont alls.

Jag körde bil och gjorde det mesta som vanligt med min gipsade arm. Enda jag märker av idag av den frakturen är att höger handled är något stelare än vänster, men hypermobil är den ändå. I värkväg så är den ingen direkt skillad mellan handlederna, så jag kan nog säga att jag inte har några bestående men efter frakturenSkrattande

Jennie


[Tassy]
2011-02-05 23:32
#12

#11 Skönt att höra att det inte bara är jag som gör tokigheter med gips Flört jag var också ute och sladdade på vägarna med gipset i högsta hugg. Måttligt populärt på sjukan Tungan ute

RuiXue
2011-02-05 23:40
#13

#12 Var ute och körde till 2 på natten i snöoväder med mitt gipsSkrattande Uj va kul jag hade! Körde dessutom en trög gammal Volvo och det var växelspaksarmen som var gipsad och växelspaken fick man nästan sparka till för att få in speciellt 1ans växelOskyldig

Jennie


Annons:
[Tassy]
2011-02-05 23:44
#14

Haha, tokmaja! Jag körde tack och lov en automat och det var inte växeltassen som var gipsad. Tungan ute

RuiXue
2011-02-05 23:48
#15

Automat kan man väl inte köra hellerFlört Det är ju som att köra radiobilFoten i munnen

Jennie


[Tassy]
2011-02-05 23:53
#16

För mig som har svårt med flera moment samtidigt är det perfekt. Jag är men mycket bättre bilförare i automatbil, även om jag har körkort även på manuell låda. Min aspergerproblematik och mina perceptionsstörningar sätter käppar i hjulet.

RuiXue
2011-02-06 00:15
#17

Ja då är det en sak att köra automatGlad

Själv gillar jag utmaningen att köra manuell, det håller mig aktiverad medans jag kör. Är minst sagt en multitasker.

Jennie


[Tassy]
2011-02-06 01:36
#18

Jag brukar leka av mig i en saab 9.3 sportsedan med 2.0 turbo. Lagom bil åt mig, älskar den! Man kan faktiskt köra den, inte bara åka om man vill Skrattande finns även möjlighet att köra på halvautomat, dvs. man kan gasa gärnet utan att behöva 3 pedaler på golvet Flört Hos mina föräldrar finns ett gammalt nerlagt flygfält där man kan ha lagom kul Skrattande Vet inte vad bilen går, mätaren tar stopp vid 180 Tungan ute

RuiXue
2011-02-06 01:50
#19

Jag körde en gång en Saab som var klockad på över 230km i timman vid ett test, enda gången jag kört automat. Var när jag gick på vägverkets självsäker kurs strax efter att jag klarat körkortet. Jag var den på kursen som fått körkortet mest nyligt, och jag var också den enda som kunde backa minibuss runt koner utan assistans och endast med hjälp av sido backspeglarnaFlört

Jennie


[Tassy]
2011-02-06 02:05
#20

härligt Skrattande lagom boost för självförtroendet antar jag? Glad

Annons:
RuiXue
2011-02-06 02:09
#21

Jo, det kan man säga, de övriga i gruppen var både äldre och hade haft körkortet längre än migFlört De frågade vart i hela världen jag lärt mig backa så braSkrattande

Jennie


[Tassy]
2011-02-06 02:11
#22

hehe Tungan ute

jag backar som en kratta… Skäms

RuiXue
2011-02-06 02:12
#23

Jag lärde mig att backa med pisstunna på Sötåsen, runt stolpladan dessutom Tungan ute

Jennie


[Tassy]
2011-02-06 02:21
#24

pisstunna? stolplada? Foten i munnen

RuiXue
2011-02-06 13:08
#25

Vi kallade den för pisstunnan Skrattande Det är vad det låter, en tunna man kör ut piss på åkrarna med. Många välte med den när de övningsbackade ute på körgårdenTungan ute

Stolpladan var ett tak med stolpar där vagnar står under. Dock inga väggar annat än på kortsidorna.

Jennie


Upp till toppen
Annons: