Annons:
Etikettmyndigheter-sjukvårdsorganisation
Läst 3560 ggr
Chestnut
2011-02-07 17:24

FK utlöser depression

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2011/02/07/f-kassan-gor-sjuka-deprime/index.xml

Visserligen syftar läkarna som skrivit brevet främst på de med cancer men det gäller nog alla sjuka som tvingas gå utan pengar trots intyg på att man kan inte jobba.

När ska jakten på sjuka ta slut?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Ladydragon
2011-02-07 19:22
#1

jag undrar samma sak….

för mig så just nu i alla fall så innebär allt krångel med Försäkringskassan att jag är rejält självmordbenägen och nåt jag tänker dagligen på…..

och det finns ju ett antal dokumenterade fall där man inte har orkat kämpa och valt självmord istället

jag tror alla som kämpar emot försäkringskassan känner som i artikeln tyvärr

det mest tragiska är att "normala" människor som arbetar inte orkar kan eller vill sätta sig in hur det är att vara sjuk och eller vara handikappad och samtidigt ha en j-vla blåslampa i r-ven utan dom går glatt på skiten om att alla kan arbeta Skrikandes

RuiXue
2011-02-07 23:00
#2

Jag räknar mig som i stort sett "normal människa" trots en hel del värk som troligtvis beror på HMS eller kanske EDS. Men finns det intyg på att någon inte kan eller får jobba så är det det intyget som ska gälla! Försäkringskassan kan, för att använda ett Danskt uttryck, ränna mig i r*ven!

Till och med min kusin med Beals syndrom har fått brev från FK, hon är för sjutton ryggopererad 8 gånger på 7 år och kronisk smärtpatient som dessutom har hon lösa stag i ryggen igen!

Jennie


[Tassy]
2011-02-07 23:11
#3

jag tog mig friheten att skriva en artikel om detta jädra elände…

Upp till toppen
Annons: