Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 4502 ggr
[Tassy]
2/22/11, 1:43 PM

God dag 22/2

Idag har jag varit iväg och fått behandling igen äntligen!

Det visade sig att ett ben i handen hade vridit sig helt snett, så vi fick ägna ganska mycket tid för att få det på plats igen, huga! Det var det mest plågsamma jag har varit med om på länge!

I övrigt var det bara skit och pannkaka med hela kroppen, ryggen hade som vanligt vridit sig som en disktrasa fast etter värre. Nacken var bara en enda krampande massa med inflammationshärdar och knäet pekades inte ens på.

Allt verkar bottna i snedbelastningen som jag fick utav gipset och den där jäkla vurpan. Att en sån liten skitgrej kan rasera hela kroppen så att man hamnar i rullstol! Jag är så arg på vården som inte kan fixa sånt här. Dumma j*vla ortopeder som sitter med näsan i vädret och inte gör sitt för*annade jobb!

Tack och lov så finns det vettigt folk som behandlar på andra håll!

Annons:
RuiXue
2/22/11, 9:29 PM
#1

Isch, det låter inte alls skönt det där TassyRynkar på näsan

Själv insåg jag igår kväll att jag trots att jag knappt testat på 15 år ungefär, och numera är 25 år gammal, kan gå ner nästan helt i spagat!

Idag har handleder och tummar jäklats så till den milda grad att jag gav upp och gick och köpte ortoser med tumstöd på jobbet! Situationen var ohållbar!

Jennie


[Tassy]
2/22/11, 9:33 PM
#2

Jahapp, nu håller jag på att bli brakförkyld och ställde givetvis till det då jag var tvungen att städa akvariumet. Känner mig som ett jäkla korthus! Tillbaks i rullstolen… Obestämd

#1 Åh fy, tummarna är ju ändå en utav de allra viktigaste delarna som kan jäklas.

RuiXue
2/22/11, 9:47 PM
#3

Mina tummar, speciellt vänster tumme är gjord av gummiTungan ute Går att böja åt alla håll om jag så önskar, och det är också den som oftast värker om tummarna värker.

Jennie


[Tassy]
2/22/11, 10:10 PM
#4

Det är då man slutar att töja och böja bara för att man kan Tungan ute

RuiXue
2/22/11, 10:26 PM
#5

Brukar för det mesta låta bli. Men jag vet att det gårTungan ute

Jennie


hus-musen
2/23/11, 2:56 AM
#6

Fy fasiken, låter inte alls bra! Tur att du kan få hjälp på annat hållGlad

Sj önskar jag att dagen (natten?) var bättre, kan inte sova som vanligt. Börjar bli förkyld och har ont i örat. Bläe. Sur är jag oxå över att läkarna åter har friat mig från reumatism denna gång oxå, men inte har nått vettigt svar på varför det gör ont i alla jäkla leder eller varför knäet och lillfingret hoppar halvt ur led och gör pissont. Sitter och skriver en lista på allt som knasar bara för att bekräfta för mig själv att jag inte inbillar migRynkar på näsan

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Ladydragon
2/23/11, 3:17 AM
#7

usch då det låter inte alls kul Rynkar på näsan hoppas du mår bättre snart

6# det kan ju oxå ta lite tid innan man ser i proverna att det lutar åt Reumatism eller något annat 
mitt bästa tips är att försöka ta om proverna med jämnma mellanrum så man ser vart det tar vägen

för mig tog det 2 år att få Ledgångsreumatism diagnosen och tja nu vet ingen riktigt vart sjukdomen har tagit vägen Obestämd

är du överrörlig så kan man få rätt rejält ont i lederna av det

mina knän är riktigt kassa nu och smärtan blir värre o värre sakta men säkert

själv så är jag vaken *gäsp* har en förkyld unge som sover oroligt och mår dåligt till o från så jag vågar knappt sova 
och själv så är jag genomförkyld

en ny dag imorgon hoppas verkligen den är lite bättre i alla fall

hus-musen
2/23/11, 3:50 AM
#8

#7 Ja jag borde nog visa lite mer tålamod, har bara varit under utredning i ett år ungefär. Men det är svårt med att få nej du ser frisk ut varje gång, börjar liksom tvivla på mig själv, inbillar jag mig eller överdriver jag. Lämnar prover ca 1 gång i månaden fram till april/maj sen läggs utredningen ner som det låter så jag hoppas att testerna visar något nästa gång. Eller ja, att jag blir frisk vore ju det bästa.Glad

Usch kassa knän är jobbigt, man blir så handikappad! Förkyldt barn lät inte heller som någon höjdare.

Näe nu ska jag försöka sova, klockan är visst snart 3 igen. Hoppas du får en bättre dag imorgon!

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
2/23/11, 2:04 PM
#9

Isch… Vaknade med migrän imorse och har sedan 07:30 knaprat i mig 100mg Tradolan, 1000mg Panodil och 25mg Voltaren TTungan ute Ingen dimma här inte, bara rätt så sömnig av all Tradolan och åksjuketabletten jag tog imorse för att slippa eventuellt illamående av migränen och Tradolanet.

En trevlig biverkan av alla dessa piller är att de faktiskt tagit bort en del av ledvärken utöver att ha fått bort det mesta av migränanfalletGlad

Jennie


[Tassy]
2/23/11, 2:16 PM
#10

I morse fick sambon skopa upp mig i rullstolen, huga vad ont jag har! Knäet är etter värre, känns som om något sitter snett eller är svullet innuti. Förmodligen det sistnämnda då patella fortfarande är stadig.

RuiXue
2/23/11, 2:19 PM
#11

Skönt att du fått en rullstol såpass snabbt ändå!

Har du och Chestnut tid och ork, så är jag i trakterna av Skövde över helgen. Åker upp till Vårgårda imorgon och stannar tills på Måndag. Har Söndagen fri så är inte omöjligt att jag kan åka upp till SkövdeGlad

Jennie


[Tassy]
2/23/11, 2:31 PM
#12

jag har tid absolut! Jag ska prata med Ches också, tror nog hon kan hitta en lucka också.

RuiXue
2/23/11, 2:37 PM
#13

Vore kul om det går att ta en fika eller någotGlad

Jennie


Annons:
[Tassy]
2/23/11, 2:39 PM
#14

absolut, jag är på!

RuiXue
2/23/11, 2:49 PM
#15

Rullstolar är inga problem heller. Jag kan putta på om det behövs Glad

Jennie


[Tassy]
2/23/11, 4:50 PM
#16

haha, vilken tur Tungan ute

RuiXue
2/23/11, 5:56 PM
#17

När jag hade brutit båtbenet 2005 så kom jag direkt från akuten med armen i gipsskena och putta rullstol för jag skulle hjälpa en man att spela BingoFlört Jobbade inom hemvården då.

Jennie


[Tassy]
2/23/11, 5:58 PM
#18

haha, toka!

Jag har dock fått in en hyffsad snits på vrålåket redan, tar mig fram snabbare än jag nånsin gjort innan Tungan ute Men har inte provaat utomhus än, behöver dock handla idag så ska ut och övningsköra på maxi. Det blir intressant att se vilka reaktioner ma får!

Märkte genast skillnad redan på akuten, folk blir osäkra och beteer sig på diverse putslustiga vis. Cool

Framförallt verkar dom pejla in om felet sitter i benen eller mellan öronen, suck! Obestämd

RuiXue
2/23/11, 6:08 PM
#19

Visste inte att det var båtbenet då, utan fick bara skena för komfortens skull. Var först 3 veckor senare som frakturen visade sigFlört

Jennie


[Tassy]
2/23/11, 6:13 PM
#20

Men du hade liksom gips Tungan ute nån varningsklocka borde ha klämtat långt borta iallafall? Cool (eller så är du lika knäpp som jag)

Annons:
RuiXue
2/23/11, 7:42 PM
#21

Äsch, så ont gjorde det inte Flört Jag är en sån där toka som kör på tills det inte går längre. Dessutom så puttade jag bara rullstol inomhus den dagen.

Jennie


[Tassy]
2/23/11, 7:52 PM
#22

men ändå Glad

RuiXue
2/23/11, 8:02 PM
#23

Är lite av en arbetsnarkomanFlört Så länge jag kan stå på benen, inte har feber eller migränanfall så jobbar jagSkrattande Idag har jag migrän så har vart hemmaRynkar på näsan

Jennie


[Tassy]
2/24/11, 1:49 AM
#24

*ruskar på huvudet*

Ches hänger också med på söndag förresten, pratade med henne nu i kväll. Glad

RuiXue
2/24/11, 11:08 AM
#25

Härligt :) PMar mitt nummer sen när jag är vid en dator igen :) är på jobbet nu så sitter med telefonen.

Jennie


Upp till toppen
Annons: