Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2732 ggr
Rita-S
2/13/11, 10:44 AM

God morgon 13 februari!

Gnäll gnäll gnäll och jämmer!  Varning för gnäll!!

Det kan jag ju inleda med. Har haft nackspär (RAKA motsatsen till hypermobilitet kan jag tillägga lite skämtsamt, jag kunde knapt röra mig normalt alls!) sen förra hälgen. Det börja släppa litet, men sen ramlade det ned en halv meter snö på en natt så jag fick skotta fredags morgon så vi kunde komma i tid till jobbet.

Tebax med hela eländet. Suck. Tårarna sprutade när jag väl var på jobbet och alla undrade vad katten jag ens gjorde där. Den värsta explosiva smärtan hade dock släppt inom 5 timmar, så det var inga tårsprut längre iaf. Sen talar vi lågt om att svälja små kved och sådan.

I går började okej om man ser bort från nackspärren (som är något bättre som tur är), så jag bakade chockolate chip cookies till stallets cafee som planerat. Glutenfria och mjölkfria samt vanliga. Asgoda blev dom men min höft valde att ogilla dom oavsett vad jag forsökte säga om "smaskigt" och "smarrigt" och "vidunderlig", svaret löd bara "Jag har banne mig inga smakslökar, fel kroppsdel" och en fantastisk värk i går kväll. 

I dag har jag väl inte riktig vågat känna efter, men jag tror jag nog skal skrinlägga alla planer om att rida i dag med. Annars blir det nog en fantastisk dag i morgon med skulle jag gissa!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Chestnut
2/13/11, 2:04 PM
#1

Ish nackspärr är ingen höjdare! Rynkar på näsan Krya på dig!

Idag mår jag rätt kasst, en bultande tumme, jobbiga buksmärtor, lite små-förkyld och ett höger ben som inte riktigt hänger med…

Som om det inte vore nog krokade höger foten fast i datasladden imorse vilket resulterade i en ny patellasublux.

Efter det när jag skulle öppna Oxynorm flaskan lyckades jag välta den så det blev en sjö på bänken… Drygt hälften av det som var kvar åkte ut. Obestämd Lite lagom kul med tanke på att det var mitt enda uttag! Nåja, klarar mig några få veckor till, sen får jag väl ringa barnmedicin och be dem skriva ut.

Idag blir det vila, vila och lite tv tittande. Lite svårt att skriva med båda händerna inpaketerade, går löjligt långsamt att klicka med de fingrarna på högern som inte är in gipsade..

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2/13/11, 3:19 PM
#2

God dag!

Jag har för fjärde natten i rad vridit mig i mardrömmar och kroppen känns ju därefter. Men det är så fånigt alltihopa… Jag drömmer mardrömmar på grund av att jag har helt nya oanvända lakan i sängen! Skrikandes Det är så vasst, river och skaver. Dumma perceptionsstörningar Gråter

Rita: Fy så jag lider med er där uppe i norr! Rynkar på näsan kram!

[Tassy]
2/13/11, 3:19 PM
#3

Något positivt är dock att min mollyhona har fött fram minst 11 fina yngel Kyss

RuiXue
2/13/11, 4:27 PM
#4

Mitt huvud håller på att spricka av huvudvärk! Och jag känner mig som påkörd av tåget och nu måste jag gå ner till tvättstugan och tvätta!

Snälla Eeze Neo, fungera idagGråter

Jennie


Chestnut
2/13/11, 9:42 PM
#5

Min tumme gör jätteont nu, korkade jag lindade av och klämde lite på den - dålig idé Gråter Den yttersta leden är mer eller mindre mos…

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: