Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3771 ggr
[Tassy]
2/13/11, 3:44 PM

Nervsmärtor?

Jag har i några veckors tid varit väldigt beröringskänslig i min ena pekfingertopp. Först trodde jag att jag hade fått en sticka för det stack till i fingret så fort jag vidrörde saker, men insåg snabbt att så inte var fallet. Jag ha rhaft det såhär nån gång förut i olika fingertoppar, men aldrig såhär länge och inte med så tydlig smärta. Det har gått över till att göra riktigt ont nu.

Såklart finns ingen rodnad, svullnad eller annat som inikerar på att det skulle finnas nåt skit i fingret.

Trycker jag hårt mot saker så känner jag ingenting, kan obehindrat skriva på tangentbordet. Men om jag försöker vidröra datormusen - AJ! Det går inte. Obestämd

Vad kan detta vara? Nerv i kläm nånstans?

Annons:
hyperflicka
2/13/11, 4:05 PM
#1

Så där kan jag få om jag råkat få bort lite av det översta hudlagret typ om man råkar skära sig lite. Då blir det jättekänsligt av förklarliga skäl men ditt vet jag inte.

Hoppas det blir bättre snart i alla fall!

[Tassy]
2/13/11, 5:06 PM
#2

Hmm jag förstår vad du menar, men denna smärta känns annorlunda ändå. Små skärsår får jag stup i kvarten på fingrarna, vette tusan varifrån de kommer dock. Men det finns inget sånt på detta finger, ytterst förvirrande.

Chestnut
2/13/11, 5:10 PM
#3

Är det bara toppen på ett finger alltså? Inte sidan eller något annat finger också?

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2/13/11, 5:18 PM
#4

Nopp, bara toppen på ett finger.

Det enda som finns där är ett ärr som är säkert 15 år gammalt och aldrig har det strulat. Läkte snabbt och fint, syns knappt.

[Tassy]
2/13/11, 5:19 PM
#5

När jag har haft på andra fingrar har jag dock ibland haft på sidorna på fingrarna också, och ibland på 2-3 fingrar samtdigt.

Chestnut
2/13/11, 5:23 PM
#6

Det du beskriver i #5 låter mer klassiskt nervsmärtor som beror på inklämning/retning. Men visst är det möjligt att någon liten nervtråd i just det fingret kommit lite i kläm, men vanligt är det då inte. Du har inte slagit i fingret innan det började? (Till exempel lyckats "knäppa" fingret mot en bordsskiva)

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2/13/11, 5:26 PM
#7

#6 Haha jo om jag har! Jag smäller händerna i bordet rätt frekvent då jag har en envis liten gerbil här hemma som äter vattenflaskor på löpande band. Det enda som fungerar är att antingen skvätta vatten på henne eller skrämma med ett högt tvärt ljud Tungan ute

Nu känner jag mig ytterst korkad haha SkämsOskyldig

Men bara ett finger av tio? Tungan ute lite otippat.

Chestnut
2/13/11, 5:39 PM
#8

#7 Ibland blir det som det blir Flört

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: