Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3223 ggr
[Tassy]
2011-02-24 00:47

beware of the klumpmaja!

Idag var jag iväg och handlade i hotroden (rullstolen), och det gick över all förväntan så när som på att jag ramlade på tvären ner i fanskapet när jag skulle ur bilen, men det tar vi inget extra för, några ben hit eller dit.

Men när jag kom hem! Ibland undrar jag hur jag lyckas… smaka på det här:

Jag ska ställa in lite saker i skafferiet, så jag lutar mig fram för att nå in ordentligt, varvid jag står på öronen rätt in i skafferiet med hela rullstolen, vars fotstöd fastnar in under frysen som givetvis håller på att välta över mig! åter igen armar och ben överallt! Foten i munnen

Jag funderar på en övningskörningsskylt… Obestämd

Annons:
Ladydragon
2011-02-24 05:02
#1

haha jösses vilken syn  Tungan ute hoppas du inte slog dig?

att luta sig fram för mycket i en rullstol är dumt väldigt dumt för då hamnar vikten på dom två små yttepyttehjulen o risken e stor att man välter

hmm tja övningskörskylt kanske vore något Tungan ute

får hoppas att du kan hantera rullstolen lite bättre när du får tränat lite

o du e då inte ensam om att va klumpig har ju själv ADHD med tillhörande motorikstörningar…..har ett antal gånger fått söka vård för att jag har fastnat med fingrarna i tvättmaskinen eller i en dörr eller ramlat och slagit mig på ett bord eller något liknande….varenda gång så suckar läkarna o frågar jaha o vad e det denna gången då Tungan ute

måste fråga lite O.T har du lyckats krångla ut en rullstol eller får du låna en av vännen fortfarande?

har själv försökt få en rullstol vid behov men fått nej överallt mina diagnoser motiverar inte till rullstol heter det….suckar

hus-musen
2011-02-24 13:10
#2

Hihi personlig assistent beväpnad med plåster,kuddar, lindor och alvedon är vad du behöverSkrattande Och en överkörningsskylt! Det låter som att du är ungefär lika klantig som jag, så du är inte ensam iafGlad

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
2011-02-24 14:14
#3

Haha ja, jag förundras över min talang! Cool

#1 Jag har ju asperger som också ger rätt grava motorikstörningar i vissa fall, samt att jag har drag av ADD med klumpigheten där, och så klumpigheten som hör till det hypermobila Tyst

Jag lånar fortfarande Chestnuts rullstol, får banne mig inte tag i någon per telefon. Helt värdelöst!

Nopp jag slog mig inte nämnvärt, bara ett knappt synligt blåmärke (såklart på det onda knäet dock).

#2 Det vore verkligen nåt! Tungan ute

RuiXue
2011-02-25 00:04
#4

Kan inte låta bli att le lite ändå, det måste verkligen ha vart en synSkrattande Skönt att du inte slog dig något nämvärt ändå! Det hade ju kunnat gå riktigt illaFörvånad

Jennie


Chestnut
2011-02-25 15:35
#5

Tokmaja!! Skrikandes

Nu tar du det minsann försiktigt, annars binder jag fast dig i sängen!

(Bra dock att rullstolen kommer till användning!)

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-02-25 15:56
#6

Hahaha, och det kom ifrån rätt käft tycker du? Skrattande

Just nu är jag uppe och vinglar på benen i stället, men knäna går mer åt fel håll än rätt Tyst

Annons:
Chestnut
2011-02-25 16:01
#7

#6 Jag förstår inte aaaaalls vad du pratar om Oskyldig

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-02-25 16:19
#8

hehe Cool

Upp till toppen
Annons: