Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3447 ggr
Chestnut
2/25/11, 4:00 PM

Tillbaka!

Nu så är jag tillbaka och terroriserar er Flört

Haft strul med internet, elen och bilen… Och lånebilen har dött titt som tätt med (táck och lov för Tassy & co med deras startkablar samt vår hyresvärd!). Dock är syrran iväg och hämtar hem vår reparerade bil nu. Blri bättre för ekonomin med, reparationen gick på x tusen lappar men lånebilen drog drygt 3 L/mil och vi åker väl en 10-15 mil en vanlig dag… Bättre med vår lilla reggie då som ligger runt 0,7 L/mil!

Onsdags förra veckan rök det blöta gipset i alla fall, ortopederna har tabbat sig, det borde åkt av för 2 veckor sedan. Är prat om anmälan till socialstyrelsen, gör inte dem det gör jag det.

Torsdags förra veckan vaknade jag med min stackars kateter helt galet fel, den hade åkt ur under natten och hålet slutit sig. Fick åka in för att sätta in en ny, komplikationer tillstötte och det fick till slut göras under narkos. Råkade sen ut för en mindre trevlig urolog både fredag och lördag när jag låg inlagd och det är bara att konstatera att han nog inte gillar sitt jobb. Eller gillar människor överhuvudtaget. Fick genomgå en CT i fredags igen.

I måndags träffade jag min knäortoped (numera överläkare på ortopeden vilekt jag är oerhört glad för!). Egentligen en felbokad tid eftersom vi först skulle göra bedömning om en månad. Men han tog en snabb titt på min tumme, vi pratade lite om gipsningen och om hur vi ska gå vidare. Han är osäker på om han vågar operera med tanke på min smärtsituation men vi får avvakta en månad till och se vart allting har tagit vägen.

Sen i tisdags träffade jag och min syster min EDS läkare. Lite nya recept på smärtstillande, diskussion om hur vi ska göra med min magmedicin som är ´skyldig till att blåsan inte fungerar, endometrios-prat och slutligen om framtiden. Vi vet inte alls hur det blir när jag fyller 18.

Sen tog han sig en titt på min syster med och hon har också EDS, han skulle skriva remiss till VC där han förklarade situationen (barnmedicin kan inte ta emot henne eftersom hon är 18+). I dagsläget finns dock inte så mycket att göra men för framtiden, om hon får mera värk, är det ju bra att ha diagnosen satt.

I onsdags var katetern på väg ut (ytterligare ett uttryck för EDS, suturerna skär igenom huden) men jag lyckades trycka in den igen. Kirurgen på akuten var jättetrevlig, fick beröm för att jag lyckats rädda det genom att trycka in den innan gången slutit sig och sen satte han dit nya suturer (och bedövningen tog inte alls, nästa gång blir banne mig helt utan så slipper jag nålsticken!). Det är rejält infekterat runt om så behöver bli av med den snarast, vi ville helst innan helgen.

Men icke, urologerna vill dra lite på det, trots att blåsan funkar till 95% efter bortplockandet av magmedicinen så på måndag börjar jag med antibiotika och på tisdag drar vi den. Tro mig, antibiotikan behövs, har fått rejäl UVI utöver infektionen runt själva såret. Obestämd

Nu har jag MASSOR av skolarbete att ta tag i, det kommer att ta låååång tid att komma ikapp. Men det är okej på något slags sätt, det viktigaste nu är kroppen. Börjar vänja mig vid tanken på att inte flytta till Slovakien och läsa till läkare. Utan får hitta på något på Högskolan här, kanske lite strökurser till att börja med. Eller läsa upp på Komvux först och sen läsa juridik eller något…

Hoppas att ni har haft en skön vecka, nu ska jag mumsa i mig lite kexchoklad! :)

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2/25/11, 4:39 PM
#1

välkommen tillbaka! Har bara skummat detta inlägg, men känns som om jag vet på ett ungefär vad som står redan Glad

RuiXue
2/25/11, 10:06 PM
#2

Härligt att se dig tillbaka igen ChestnutSkrattande

Jennie


Chestnut
2/26/11, 10:54 AM
#3

Tack Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: