Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 6685 ggr
Chestnut
2011-02-27 00:12

NSAID, fixar ni det?

NSAID preparat, klarar ni av dem eller får ni mycket biverkningar så att det inte är någon idé?

Exempel på NSAID är Voltaren, Diklofenak, Brufen, Ipren, Ibumetin, Treo, Orudis, Celebra, Arthrotec, Naproxen, Tradil med flera.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2011-02-27 00:22
#1

min mage ballar ur totalt, och jag blir absolut inte smärtlindrad. Med andra ord så är det knappast värt mödan Tungan ute

RuiXue
2011-02-27 00:41
#2

Jag klarar dem utan problem. Voltaren eller Ipren tar jag flera gånger per vecka och Orudis tog jag under en period förra året. Smärtlindringsmässigt är de dock rena sockerpillren i 9 fall utav 10. Hur Orudis skulle verka på min värk nu vet jag inte då jag inte hade så mycket ledvärk förra året.

Jennie


Mona22
2011-02-27 11:10
#3

De funkar inte alls på mig men jag tål dem.

Rita-S
2011-02-27 16:22
#4

inga problem med voltaren. VOltaren och alvedon tillsammans kan ge mig en liten vila från det värsta då det klarar ta topparna när det inte är på tok för illa.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ladydragon
2011-02-27 17:44
#5

tabletter funkar inte då får jag väldigt ont i magen och en förfärlig halsbränna

men supp går utmärkt och dom är verkligen superbra när migränen härjar
vaknade igår med en förfärlig migrän men Diklofenak supp och 2 Panodil och sova 1 timme till så orkade jag till o med att åka o storhandla Glad skööönt

ja jag har provat migrän medicin och bara mår urdåligt av den och det har dessutom förlängt mina anfall så jag skippar dom helt

däremot så hjälper dom inte alls emot värken då behövs det starkare doningar Tiparol och liknande medicin

Chestnut
2011-02-28 17:34
#6

Själv har jag total tabu på alla NSAID, var troligen det som låg bakom förhöjda levervärden och inflammation i tarmen. Obestämd

Fick trots detta ett diklofenakpreparat intravenöst för att förstärka morfineffekten en enstaka gång senast jag låg inlagd och det hjälpte verkligen. Har tidigare haft hyffsad effekt av Diklofenak om jag tog det ihop med Citodon.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
RuiXue
2011-03-01 09:43
#7

Tog Naproxen senast igår, fick lite lite magkatarr senare på kvällen men det kan ha berott på fullkornsbrödet jag åt på tåget. Naproxen och paracetamol hjälpte i alla fall inte ett skvatt mot smärtan jag har!

Jennie


Chestnut
2011-03-01 15:09
#8

Ni som inte får effekt alls, är det samma sak om ni tar ihop med andra smärtstillande (paracetamol, tramadol etc)?

Med vänliga hälsningar
Chess

Rita-S
2011-03-01 15:13
#9

Ipren, Ibuprofen och tillsvarande får jag noll verknad av, och det kvittar om jag tar dom ensamma eller tillsammans med något. Har absolut ingen effekt alls.
Voltaren eller diklofernak därimot fungerar skapligt för mig, både ensam och tillsammans med exempelvis alvedon.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

RuiXue
2011-03-01 17:04
#10

Tar jag paracetamol, NSAID OCH Tramadol så kan jag få lite lite smärtlindring, men bara NSAID och paracetamol tillsammans har absolut noll verkan på mig.

Jennie


hus-musen
2011-03-03 15:06
#11

Orudis tål jag rätt bra, magen kan reagera om jag inte tänker på vad jag äter. Men den tar inte bort allt onda, men gör det lite mer hanterbart oftast iaf.

Ipren, voltaren och ibumetin får jag "matförgiftning" av som det känns, feber,superont i magen, spyr, yr och totaldäckar.

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
2011-11-17 02:03
#12

för ett litet tag sedan hade jag fruktansvärd inflammation i nacken, migränanfallen stod i kö för att terrorisera mig. Då efter mycket om och men så tog jag en arthrotec, och den hjälpte! Det tackar jag högre makter för, det var den där lilla knuffen i rätt riktning. Men nu går veckorna och magen är fortfarande bara skit Obestämd fick såklart jätteproblem med den i stället, igen.

hus-musen
2011-11-17 17:39
#13

Naproxen funkar sisådär, tar bort "udden" om jag inte har riktigt ont för då hjälper det inte alls. Ingen större magreaktion på dem, men å andra sidan tar jag bara en tablett per dag oxå max.
Orudis tål jag inte alls nu mer och får ingen lindring av det..

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Razzora
2011-11-22 16:21
#14

Funkar inte alls på mig, fick åka till akuten första gången jag tog orudis, den förstörde totalt min magmun så magsyra åkte ut i strupen, yeah.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Tassy]
2011-11-22 20:47
#15

#14 Välkommen i skruttmagegänget, jag har samma problem. Tungan ute

Razzora
2011-11-22 22:43
#16

Yeah!

Ja lika rolig varje gång det händer, kommer nog aldrig mer att ta Orudis, inte voltaren eller diklofenac heller…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: