Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 4914 ggr
RuiXue
2/28/11, 12:02 PM

AJ något så inni berget!

Vaknade imorse och sträckte lite på mig. KRAS säger det någonstans i nacken/övre delen på ryggen och nu ligger jag här och har ap ont! Smärtan ligger någonstans vid höger skuldra och ja, det känns minst sagt som om jag blivit påkörd av ett tåg fullt med knivar. Stundtals gör det så ont att jag får tårar i ögonen och hyperventilerarGråter Anar inte vad som har hänt ensRynkar på näsan En vän på Twitter trodde jag kan ha fått något ur led, men jag vet inte, kan röra på armarna, det gör bara ont i vissa lägen och kan inte böja mig framåt utan att gråta, ej heller stötta mot armbågen på höger arm eller ta djupa andetagRynkar på näsan

Jennie


Annons:
Chestnut
2/28/11, 5:29 PM
#1

Ish Rynkar på näsan

Antar att du knaprar smärtstillande för fullt? Annars om det gör så förbaskat ont trots smärtstillande skulle jag faktiskt ringt 1177 (eller deras danska motsvarighet för din del) och rådgjort hurvida du ska åka in akut eller inte.

Men hoppas att det redan har släppt!

Med vänliga hälsningar
Chess

Mona22
2/28/11, 5:41 PM
#2

så får jag ganska ofta. troligen något som hoppar ur. Har du ont i flera dagar skulle jag kontakta en läkare för att få hjälp.

RuiXue
2/28/11, 6:57 PM
#3

Har inte kontaktat läkare och envis som jag är så har jag gått utan smärtstillande i timmar. Först nu jag tagit en Naproxen och två panodilTungan ute Vet ju allt för väl att den där receptfria skiten inte fungerar alls på migRynkar på näsan När jag väl kommer hem ikväll blir det att ta en tradolan eller två! Sitter på tåget i Göteborg just nu och enda skälet att jag tog Naproxen och Panodil är för att förhoppningsvis kunna uthärda tågresan som varar i lite mer än 3 timmar.

Jennie


[Tassy]
2/28/11, 7:05 PM
#4

Sänder en bamsekram och många tankar till dig. Nu får vi väl äta upp gårdagen länge länge Tungan ute

RuiXue
2/28/11, 7:18 PM
#5

Det konstigaste är nog ändå att jag bara sträckte på mig lite, så kraaaaaas och AJ! Rynkar på näsan

Ljudet var verkligen 10 gånger värre än det jag kan göra med min axel när jag villTungan ute

Jennie


[Tassy]
2/28/11, 7:30 PM
#6

huga, förstår att du har ont. Rynkar på näsan

Annons:
RuiXue
2/28/11, 7:32 PM
#7

Är som att ha en kniv i skuldran, och gör jag en felaktig rörelse så kommer tårarnaGråter

Jennie


[Tassy]
2/28/11, 7:35 PM
#8

Det låter onekligen som om nåt har gått åt helsefyr. Du borde kolla upp det snarast dessvärre. Rynkar på näsan

Chestnut
2/28/11, 7:38 PM
#9

Rackarns att du sitter på tåget!

Men hörru, det där MÅSTE du kolla upp snarast, kan vara något som är jättetokigt. Det bästa är nog en ortoped (det vill säga akutmottagning) direkt…Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2/28/11, 7:43 PM
#10

Sitter på tåget genom Varberg just nu så akuten är lite långt bortFlört Känns det lika eländigt imorgon blir det till att ringa till jobbet och säga vad som hänt, samt att se till att träffa antingen betongväggen eller åka in till akuten. Ja, jag är envis som en åsnaTungan ute Har jag gått med eländet sen halv 9 imorse så klarar jag nog några timmar till haha

Jennie


RuiXue
3/1/11, 9:42 AM
#11

Nu så sitter jag här och ska snart bege mig iväg till akuten på mitt närmast belägna sjukhus. Stolpskottet till husläkare har självklart inte telefontid förens i eftermiddagSkrikandes

Har sovit jättedåligt inatt för att jag fortfarande har ont och inte har kunnat röra mig helt normalt i sömnenRynkar på näsan

Förbannade sk*t, jag vill ju till jobbet!

Jennie


[Tassy]
3/1/11, 1:50 PM
#12

Bra att du åker in! Berätta sen vad de kom fram till.

RuiXue
3/1/11, 2:04 PM
#13

Muskelsmärta kom de fram till. Men med tanke på ljudet igår så tror jag ändå att det var något som for åt fanders och hamnade rätt igen och att det är muskelsmärtan från det jag känner nu. Fick Tradolan (under ett annat, mycket roligare namn) utskrivet och det tar jag nog om jag känner att jag måste. Här i Danmark heter det för övrigt Dolol, tänk EngelskaFlört Do lolSkrattande Finns nog de som gör det av den medicinenFlört

Jennie


Annons:
Mona22
3/1/11, 2:08 PM
#14

Aha, då fick du samma som mig.

Hoppas tradolan funkar för dig, för mig är det som sockerpiller bara.
Roligt namn på dem i danmarkSkrattande

RuiXue
3/1/11, 2:27 PM
#15

För min del är de som sockerpiller också, men fungerar i alla fall marginellt bättre än Voltaren, Ipren eller AlvedonTungan ute

Jennie


RuiXue
3/3/11, 11:15 PM
#16

Har rätt så hyfsade resultat med Dolol/Tramadol om jag tar det tillsammans med Panodil och Voltaren. Det hjälper i alla fall nu. Ska nog prata med min husläkare om det och be att få Dolol utskrivet som vid behovs medicin. Vissa dagar räcker det bara inte med receptfria kombinationerSkrikandes

Jennie


Upp till toppen
Annons: