Hypermobilitet iFokus

Hypermobilitet

Etikett: allmÀnt-prat
LĂ€st 1773 ggr
[Tassy]
1

God dag 14/3

Idag skiner solen igen efter allt snöande! đŸ˜ƒ hoppas nu bara att vi fĂ„r tillbaka vĂ„ren igen snarast. LĂ€ste att det visst inte bara var jag som hann slĂ€nga vinterskorna đŸ˜Ž *fniss*

Idag mĂ„r jag mycket bĂ€ttre i kroppen, jag kĂ€nner Ă„ter energi och smĂ€rtorna Ă€r bara pĂ„ morgonstelhetsnivĂ„. đŸ‘ Fast ögonen muppar vidare, kĂ€nns som att jag har gĂ„tt igenom en sandstorm i natt. Ser halvblurrigt för stunden.

Chestnut
0

Dagens lĂ€rdomar: 1. SĂ€ger en lĂ€kare "det hĂ€r brukar inte göra ont utan mest vara obehagligt", frĂ„ga dĂ„ om denne vet det av egen erfarenhet. För min Ă€r from idag att rektoskopi GÖR ont! Eller Ă„tminstone den dĂ€r elĂ€ndiga luften
 2. En lĂ€kare som stĂ€ller mĂ„nga frĂ„gor och tar sig tid till att lĂ€ra kĂ€nna hela patienten ordentligt ska man hĂ„lla i! Lite svĂ„rt bara nĂ€r lĂ€karen i frĂ„ga Ă€r underlĂ€kare och förmodligen kommer flytta pĂ„ sig om nĂ„gra mĂ„nader
. Jepp, jag har varit pĂ„ VC idag! ;) I övrigt har jag pluggat matte och njutit av vĂ„rsolen.

Med vÀnliga hÀlsningar
Chess

[Aquelegia]
0

Ts Hihi 😎 Vet att jag frĂ„gade ngonstans men inte sĂ„ att du Ă„kt pĂ„ en ögoninflammation dĂ„? Hade ögonkatarr eller vad det hette tidigt i vintras och trots att denne var lindrig sĂ„ kunde jag knappt se, inte titta uppĂ„t, synen var rubbad, skĂ€rpa skall vi inte snacka om och det kĂ€ndes som du sĂ€ger som om man gĂ„tt i en sandstorm. Syns det inger rött/inflammerat i ögonen kanske det kan vara vid tĂ„rkanalen? En pytteliten svullnad som knappt syns men gör skitont!

#1 Ajaj, glad att man slipper sĂ„dant dĂ€r, har endast hört att rektoskopi och dylikt gör ont, men det stĂ„r sĂ€kert som första vĂ„rdregeln "tala alltid om för patienten att, hur ont ett ingrepp/undersökning Ă€n gör, sĂ€g att det INTe gör detđŸ€«
Hejja annars för trevlig och intresserade lĂ€kare😃

[Aquelegia]
0

Juste vad jag gjorde idag: Jag blev INTE faster, bebis vill inte ut haha!

Firade mor och slutade med att jag skickade hem folket innan migrĂ€nen kom smygandes. Nu har det slĂ€ppt lite igen. Onödigt att ha ansĂ„g jag idag sĂ„ proppade i mig vĂ€rktabletter meddetsamma sĂ„ det inte blir som sist👍

Anterrabae
0

Sitter med uppsvÀlld mage och matsmÀltningsproblem, undrar vad som hÀnder i den dÀringa kistan :/

//Ida

SajtvÀrd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
0

#2 Blir röd i ögonen till och frÄn, och det kliar ibland och ibland inte. Men har inga riktiga tecken pÄ ögoninflammation, inget klet eller liknande. Men man vet ju aldrig, ibland Àr kroppen lurig!

Anterrabae
0

Har en kompis med Ă„terkommande virusinfektioner pĂ„ hornhinnan, de gaggar inte heller, bara rubbar synen skaver och gör ont
 Jag hoppas verkligen att du fĂ„r bukt med det!

//Ida

SajtvÀrd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade