babbeltrÄd v 34
Ny vecka och nya utmaningar! đ
Hur Àr det med er?
Jag har fullt upp (som vanligtâŠ) med pĂ„llarna, skolan (som Ă€ndrar schemat konstant) och försöka fĂ„ ordning pĂ„ min krĂ„nglande mage. KĂ€nner mig nollstĂ€lld igen, har inte Ă€tit nĂ„got jag inte tĂ„l men den har tokfnatt. Hade egentligen tĂ€nkt köra pĂ„ med lite striktare Dukan nu men har fĂ„tt leva pĂ„ kokt fisk och ris i princip. đ€
Klantade mig sent igĂ„r kvĂ€ll - snubblade ute i stallet. Aircasten pajade och foten vreds till rejĂ€lt. Varit pĂ„ akuten hela morgonen dĂ€rmed (totalvĂ€grade att Ă„ka in under natten eftersom dem inte kan göra nĂ„got utan en ny aircast iaf utan lĂ„g hemma och kĂ€nde mig ynklig med vrĂ„lont) men blev helt OK bemött och det tog inte sĂ„ fasligt lĂ„ng tid. NĂ„gra timmar blev det allt men inte sĂ„ hemskt lĂ„ng tid⊠SĂ„ Ă€r trött och har ont och ska dĂ€rmed vila innan jag ska Ă„ka till skolan ikvĂ€ll đ
Med vÀnliga hÀlsningar
Chess
TS: Herregud vad jag slutade andas i ngn sekund dÀr nÀr jag lÀste att du hade vridit till foten.
KÀnns som det var ett tag sedan sist eller? HÀrligt att det löste sig "fort" sen och att det var bÀttre bemötande!
Idag skall jag trĂ€ffa gamla vĂ€nner. Ăr helt slut annars, jobbade över igĂ„r och kroppen sa ifrĂ„n rĂ€tt av nĂ€r jag kom hem. KĂ€nde mig nĂ€stan sjuk, sĂ„ trött var jag, men Ă€r piggare idag.
Glukosaminet och MSMet har funnit sin plats i kroppen nu och har fĂ„tt mĂ„nga komplimanger om vad gladare och mer allert jag verkarđ
FÄr kolla med lÀkaren hur jag skall göra, för ta glukosamin resten av livet kÀnns ju lite sÄdÀr.
Tycker mig minnas att trÀning ökar produktionen av ledbrosk, nÄgon som kÀnner till det?
Jag har haft en sömnlös natt och Ă€r krasslig i halsen, sĂ„ hĂ€r Ă€r det 3 lager tjocktröjor, filtar och film som gĂ€ller idag đ
#2 Krya pĂ„ dig! đ€
#1 Jo det Àr ett tag sedan senast det hÀnde. Mycket dÀrav chocken som kom att det hÀnde. Men men, som vi konstaterade - jag har helt enkelt lÀrt mig att leva med aircast, kroppens rörelsemönster har anpassats sÄ att jag inte snubblar precis överallt och jag har fÄtt rutin pÄ det⊠BÄde pÄ gott och ont.
Med vÀnliga hÀlsningar
Chess
#2 Krya pĂ„ sig! Börjar visst bli lite sjuklingar nu igen, hoppas du piggnar till fortđ
#3 kan förstĂ„ det, nĂ€r det gĂ„tt ett tag blir man nĂ€stan lite förvĂ„nad över nĂ€r det vĂ€l hĂ€nder. Man vĂ€njer sig fort vid nya saker och glömmer hur det kan vara. Otroligt starkt att klara dig genom natten â€ïž
Jag har hittat mitt kall i livet, nu jÀvlar! Har fÄtt massa stöd och pepp och fick positiv respons pÄ min affÀrsidé, en idé jag haft i nÄgra Är. Skall sitta med nÀsan i böcker framöver om att starta eget. Sedan Àr det ju perfekt timing med kursen i redovisning som vÀntar i höst. Ibland har man verkligen tur!
Det arbetet kommer passa perfekt för min kropp och jag kan jobba med det jag Àlskar bÄde hemifrÄn och utanför hemmet.
Tassy krya pÄ dig!
Aquelegia, lycka till! Men jag blir ju nyfiken vad det Àr du tÀnker starta upp!
/Désirée
Japp jag kryade pĂ„ mig till slut! Sov som en sten i natt och vaknade stel och elĂ€ndig. Men sen blev det bara bĂ€ttre đ
#6 Kommer ta ett tag att starta upp allt kanske om allt gĂ„r bra kan jag gĂ„ ut med vad det Ă€r. NytĂ€nk Ă€r det iaf och det finns ingen annan i nĂ€rheten som gör detđRĂ€knar med att vara igĂ„ng sommaren 2014 fulltid. Nu skall jag fĂ„ igĂ„ng allt och smygstarta pĂ„ fritiden under jul/vĂ„r.
#8 JÀttenyfiken! HÄller ju pÄ och drömmer om/sakteligen lÀra mig tillrÀckligt för att starta upp mitt egna.
SjĂ€lv blev jag lite kĂ€r idag⊠đ đ€
Med vÀnliga hÀlsningar
Chess
#8 Drömmer ocksĂ„ om egen verksamhet, me Ă€r verkligen inte i skick för det Ă€n. Nyfiken i en strut Ă€r jag med ;) #9 Lite kĂ€r? Ănnu mer nyfiken! đđđ Fick ikvĂ€ll reda pĂ„ att inom en mĂ„nad flyttar nĂ„gra av vĂ„ra bĂ€stisar lĂ„ngt bort, typ 40 mil.. :( kĂ€nns redan tomt!
//Ida
SajtvÀrd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
#10 Det blir en till pÄlle hÀr i vinter, en riktigt lÀcker valack! :)
Med vÀnliga hÀlsningar
Chess
Hihi sicken elaking jag Àr dÄ! FÄr hÄlla tummar och tassar att jag verkligen genomför detta nu sÄ jag inte lÄter det rinna ut i sanden.
Idag fick jag beskedet att vi har ringorm hemma, inte roligt men stÀdningen/saneringen Àr vÀlkommen hÀr hemma!
Sambon ger noll stöd sÄ kommer stÄ emd skiten sjÀlv, ibland alltsÄ vill man bara banka in saker i huvudet pÄ karln!
Har varit pÄ jobbet hela dagen och efter hemkomst Ät jag lite medtagen mat.
Plötsligt beordrade jag mig och sambon att storstÀda!
UT med all skit skoningslöst, herreminđ€ Vad vi bar ut fruktansvĂ€rda mĂ€ngder med "inte kunna slĂ€ppa om taget onödiga ja VĂRDELĂSA grejer"đ§ Vi Ă€r ena riktiga maniska samlareâŠ..omedvetna sĂ„dana tyvĂ€rr!
Vad framtida stÀdning kommer underlÀttas. Nu kan vi Àntligen ringa hyresvÀrden och be de fixa hyllplan i garderoberna, förr var det sÄ fullsmockat att det inte kom pÄ tal att ens mÀta innanför.
Vad ergonomiskt lÀttare det kommer bli med. Slippa grÀva fram diverse ting och riskera att fÄ saker över sig.
Nu ser ni sÀkert framför er som sÄdana dÀr "Horders" program, nÀh inte riktigt sÄ. Men det har kÀnts sÄ att leva hÀr! Klaustrofobiskt trots en egentligen enorm lÀgenhet för 2 personer!
Med tanke pĂ„ att vi gĂ„r i flyttankar Ă€r flyttstĂ€dningen i princip redan klar snart. SĂ„ skönt att slippa det orosmomentet att behöva röjja ur alltđ
Med det vill jag sÀga,t ack för denna veckan. LÀmnar veckans trÄd nu dÄ jag lyckats överhopa mig med jobb igen, nÀsta vecka Àr problemet med dubbla jobbpass löst. Att jag inte tog tag i saken förr, DUMT!