Aktivt liv

Ridning.

2015-12-03 06:33 #0 av: viktoria91

Jag har egen ponny sedan 10 Ă„r tillbaka, en trygg gammal tant. 😉 Har anvĂ€nt skyddsvĂ€st ca 2 första Ă„ren jag red men klarade det i te lĂ€ngre sedan, den bar tung och gjorde jĂ€tteont! Detta bar innan dem nya med plattor och sĂ„dant kom. NĂ„gon hĂ€r som rider och har vĂ€st? TĂ€nkte om det kan stabilisera upp en vid ridning ocksĂ„.

AnmÀl
2015-12-17 15:40 #1 av: VoxBauers

KÀnner mig sÄ stel och otymplig med vÀst...

www.voxbauers.weebly.com

www.cornishrex.se

AnmÀl
2015-12-18 03:56 #2 av: viktoria91

KĂ€nner jag ocksĂ„ men nu finns det ju smidigare modeller Ă€n för 10 Ă€r sedan. Dock köper jag ingen vĂ€st för ca 3000 och sen funkar det inte. 😉

AnmÀl
2016-02-02 19:39 #3 av: hippoteket

det dÀr med att stabilisera upp med vÀst har vÀl bÄde för- och nackdelar. Utan vÀst fÄr musklerna arbeta mer för att stabilisera kroppen. Men vÀsten Àr ju ett bra skydd, som sagt. Dagens vÀstar Àr mycket smidigare Àn de Àldre varianterna.

Kanske du kan försöka hitta kompisar som har vÀstar i din storlek, dÀr du kan fÄ prova att rida i vÀsten för att se hur det kÀnns. För givetvis Àr det sÄ att vÀstarna Àr olika i modellen och passar bÀst pÄ olika typer av kroppar.

AnmÀl
2016-02-02 21:57 #4 av: viktoria91

#3 Dem har bara dem typ race safe, för otympliga Ă€ndĂ„. Finns smidigare modeller men vĂ€ldigt ovanliga. 😉

AnmÀl

Bli medlem pÄ iFokus

För att kunna delta i diskussionen mÄste du bli medlem pÄ iFokus. Det gÄr snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgÄng till över 300 sajter.