Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3490 ggr
LME
2015-09-17 22:32

Hjälp mig snälla!

Ska till läkaren i morgon och hoppades på att hon skulle skriva under EDS läkarutlåtande. Men hur skriver jag ut pdf dokumentet med mycket text i varje ruta? Jag har alltså själv fyllt i allt, läkaren ska bara läsa det, godkänna och underteckna. Vi var överens om detta för hon har inte tid och vet inte om hälften av alla mina problem. Men min skrivare vägrar skriva ut den text som är dold, det syns bara ett plustecken som tecken på att det finns mer text att läsa i rutan. Den skriver alltså inte ut all text i hela rutan, om någon fattar vad jag menar :-( Jag hittade bara en helt ny drivrutin till skrivaren, för Windows 10. Jag har inte uppdaterat min dator än och min syster kan förmodligen inte uppdatera sin dator, så vi vågar inte installera en ny drivrutin nu. Jag MÅSTE få iväg ansökningen om handikappsersättningen den här månaden! Jag har INGA intyg än och är rädd att F-kassan aldrig får några… :-( Snälla hjälp! Önskar LME

Annons:
PogoPedagog
2015-09-17 22:36
#1

Kan du inte fota skärmen och antingen maila läkaren eller ta med ett usb så kan hen skriva ut på sjukhuset.

LME
2015-09-18 00:51
#2

Det är en pdf-fil och eftersom jag har bara gratisversionen av Adobe så kan jag endast spara det formuläret/läkarintyget TOMT (som finns på EDS hemsida under Dokument). Måste fylla i alla uppgifter online och skriva ut direkt. Det är 4 sidor med många frågor och mycket text, det tog lång tid för mig att beskriva mina problem. Print screen är väl enda sättet, men det kommer att bli minst dubbelt så många sidor och jag är övertygad om att läkaren inte kommer att fylla i alla uppgifter själv och skriva ut det, om det nu handlar om ett problem hos skrivaren. Det största problemet är ju att jag inte vet varför inte all text syns! I morgon hade jag ev fått en akuttid på 10 min el vänta till den 8 oktober då jag har en extra lång tid inbokad med läkaren - hela 30 min! :-( Då förlorar jag en månad till. Handläggningen tar ju extra lång tid om läkarintygen kommer in efter min egen ansökan…

MaxFlickan
2015-09-18 01:10
#3

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

LME
2015-09-18 02:20
#4

Tack för era svar, men jag har redan kollat in hjälpen som länkades. Jag har som sagt gratisvarianten, Acrobat Reader, så inga av era förslag passar den versionen av programmet. Det är nog skrivaren/scannern som är för gammal: Canon Pixma MP280. Det som beskrivs i hjälpen dyker inte upp i skrivaren heller när jag väljer Skriv ut i Acrobat Reader. Jag ger upp nu, har säkert skrivit 30 kopior och suttit hela dagen framför datorn för att hinna bli klar. Tack för att någon iallafall försökte hjälpa mig ! :-)

Chestnut
2015-09-18 08:09
#5

Det intyget som finns där är inget intyg som FK godtar! Utan läkaren själv måste fylla i rätt intyg som finns på FKs hemsida däremot kan det intyget vara en bra "sammanställning".

Med vänliga hälsningar
Chess

LME
2015-09-18 09:05
#6

Ja, jag vet att jag måste ha ett "riktigt" läkarintyg. Men jag ville att läkaren skulle se vad jag har för problem för jag har aldrig tillräckligt med tid på läkarbesöken. Det kan iallafall inte skada att ha med den!

Annons:
Görkan
2015-09-19 17:33
#7

Hur gick det?

Upp till toppen
Annons: