Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 2439 ggr
Anterrabae
2015-07-10 10:19

Uppstöttning

Nu är jag utsläppt från ortopedtekniska i Göteborg. Med mig har jag en mastodontortos på vänster fot, en till höger är beställd. Det blev en halvmjuk med snörning och långa spännband. Dessutom är nya inlägg till mina kängor beställda. Och som kronan på verket en mjuk nackkrage i stl L. ;) jag har visst lång hals. Han fick sy om den lite eftersom halsen är smal, och kragen vid. Det hela känns blandat, vill ju liksom inte behöva använda stöd för att kunna gå och stå.. Å andra sidan är det sååå skönt och jag är oändligt tacksam, eftersom det verkligen behövs! Jag klarar ju uppenbart inte att stå och gå på fötterna eller hålla huvudet de dåliga dagarna.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Chestnut
2015-07-11 09:23
#1

Åh, har du bild på fotortosen? Jag äger en mindre armada av ortoser men använder dem bara någon gång ibland eller mer frekvent i perioder. Just nu har jag nippran på att tejpa som stöd istället med kinesiotejp. Blir lite svalare än ortos nu i värmen.

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2015-07-11 14:10
#2

Ja jag har tänkt att jag ska ta bild, men inte kommit så långt än ;) Har också haft tejp. Men jag tål inte klistret, det kliar. Och sen följer skinnet med när jag ska ha av det :/

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
2015-07-11 19:38
#3

#2 finns kinesiotejp "gentle" som kan funka isf :)

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2015-07-12 16:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Ja det kanske skulle funka, men just nu är jag nöjd med den ortos jag har, och längtar tills jag får hem den för höger fot också. Det blev DeRoyal, med både skenor, snörning och spännband. Den ser lite klumpig ut, men funkar fint i jumpadojjorna, där de var tänkta.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
2015-07-13 23:48
#5

#4 får inte riktigt ihop i huvudet hur ortosen ser ut :p så ser gärna en bild!

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2015-07-14 12:56
#6

#5 ser du inte bilderna i #4?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Anterrabae
2015-07-14 13:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Provar igen..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2015-07-14 13:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Och den andra bilden..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
2015-07-14 16:14
#9

Nu ser jag bilderna i #7 & #8! Ser stabilt ut :)

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2015-07-14 18:44
#10

Ja, mycket stabilt. Och inte alls så klumpigt som man kan tro. Får ner dem i mina löparskor/jumpadojor :D till kängorna begövs de inte, där räcker inlägg :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: