Annons:
Etikettaktivt-liv
Läst 5697 ggr
Anterrabae
7/8/15, 11:03 PM

Tens

Har ni egen TENS? I så fall vilket märke och modell? Vad kostar en sån? Och vart får man tag i den? Kan ni berätta lite, fördelar, nackdelar, och lite allmänt bra att veta?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
emawid
7/9/15, 9:04 PM
#1

Jag har inte fått prova någon sådan ännu, det var prat om att jag skulle få prova att låna hem en från fysioterapeuten. Så jag har kanske inte så mycket att komma med rent allmänt. Däremot så vet jag att Hjälpmedel SAM i Gävle har sådana. Kanske du har någon liknande hjälpmedelbutik i närheten där du bor? Annars har det en hemsida med där jag tror man kan beställa grejer från. Det går att ringa dit och prata med dem om det är så att du är intresserad av att prata med någon som kan förklara hur den fungerar och liknande. Alla som jobbar där brukar vara jättebra på att förklara och hjälpa! Men jag vet inte om de har så mycket att komma med specifikt för en överrörligs perspektiv. Men det går alltid att fråga dem och se vad svaret blir. :-)

Chestnut
7/11/15, 9:20 AM
#2

Jag älskar tens. Jättebra alternativ smärtlindring. Finns på många apotek att köpa numera.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Sabina]
7/15/15, 3:13 PM
#3

Jag har en TENS som jag fått låna av fysioterapeuten för mina nervskador.Den är absolut ett jättebra alternativ som smärtlindring och det enda som hjälper mig de dagar jag har så mycket smärta att inga tabletter hjälper men också i förebyggande syfte.
Tyvärr kostar "kuddarna" till TENS:en rätt mycket, ca 100 kr för fyra stycken och jag använder fyra-åtta sådana/månad.

Min TENS är av märket "cefar"

Niwa
7/22/15, 9:58 PM
#4

Jag fick låna/hyra en från sjukgymnast när jag hade foglossning. Tyckte den funkade bra då.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Vixxen
9/1/15, 11:13 PM
#5

Finns att köpa på Teknikmagasinet! Såg det när jag bläddrade i deras katalog häromdan!

S
11/8/23, 5:45 AM
#6

Clas Ohlson säljer också det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: