Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 1864 ggr
Anterrabae
5/24/15, 8:07 PM

Fötter och fotleder - stöd och ortoser

Nu är jag less på mina instabila fötter! Jag behöver något som stabiliserar mina fotleder. Jag kan ju inte gå och ramla hela tiden! Jag ramlade senast för 1,5 v sen. Är fortfarande helt blå och svullen om vänsterfoten. Samma fot skadade jag två veckor innan dess också. Så jag har haltat i nästan fyra veckor. Till detta så spräckte jag knät (det högra) och fick däst 13 stygn. Hoppas det såret har gått ihop när stygnen ska tas på fredag. Igår hade det inte det :P Vad har ni för hjälpmedel, ortoped eller stöd? Vad finns det? Vad ska jag fråga efter när jag kommer till doktorn?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Chestnut
5/24/15, 8:41 PM
#1

Du ska fråga efter fysioterapi och remiss till ortopedtekniska för en fotledsortos. Gärna en "malleo trainer". Hjälper det inte så remiss till fotkirurgin!

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
5/24/15, 8:45 PM
#2

Tack Chess! ❤️ Jag har varit på ortopedtekniska och fått fotbadas till ett par skor. Behöver även till mina stadigare kängor. Det är helt sjukt hur instabil jag blivit på siståne! Det ska visst finnas en fotledsortos som man trär på som en stödstrumpa och spänner typ i kryss, den rätar upp foten och stabiliserar så man intr trampar fel. Någon som känner igen det?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
5/24/15, 8:46 PM
#3

Måste ju kunna ha den när jag stabilitetstränar, annars går det inte alls.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
5/24/15, 9:43 PM
#4

Det är malleo trainer du tänker på :) stödstrumpa + kryss. Jättebra!

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
5/24/15, 10:09 PM
#5

Åh, så bra att ha ett namn på dem! Tack!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: