Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 1121 ggr
emawid
4/29/15, 10:07 PM

Sneda och saknade ben i fötterna

Finns det någon annan än jag som har problem med fötterna på grund av Hallux Valgus eller någonting liknande. 

Som jag har förstått det så innebär hallux valgus en broskpåbyggnad vid fotknölen. Läkaren jag träffade när jag var yngre sa att det inte var detta jag har i och med att hela benen var sneda i mina fötter. Någon som känner till den skillnaden? 

Mellanfotsbenet innan stortån är sneda i båda mina fötter vilket gör att stortåns ben lutar inåt, därav knölen som uppstår (liknande den vid hallux valgus). Dessutom saknar jag sesamben i bägge fötterna vilket bidrar till felställning. Båda fötterna är opererade sedan några år tillbaka men jag har fortfarande problem med dem. Man tog ur kilar i benen och tog av senor för att på så vis räta upp stortån och göra foten smalare/göra "knölen" mindre. Jag har ofta ont, inte lika mycket som innan, men tillräckligt för att det ska vara till besvär. Dessutom knäpper och smäller det i fötterna ganska ofta. Jag har svårt att hålla dem i vissa positioner. Stå på tå som vanligt folk är inte det lättaste… :)

Finns det någon här som har liknande besvär med fötterna eller som gått igenom någon liknande operation? Har det hjälpt eller blivit värre? Har ni några problem kvar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: